زندگی روزمره مسیحیسؤالات رایجکلیسا

چگونه هدف های بزرگ را برای تحقق رؤیایت تسخیر کنی؟

4.6/5 - (96 امتیاز)

چگونه هدف های بزرگ را برای تحقق رؤیایت تسخیر کنی؟

«تمامی این جماعت خواهند دانست که خداوند به شمشیر و نیزه نجات نمی دهد. زیرا نبرد از آنِ خداوند است و او شما را به دست ما خواهد داد.» (اول سموئیل 17: 47  ترجمۀ معاصر)

 

قبل از اینکه داود پادشاه در اول سموئیل با جلیات روبرو شود، مجبور شد با چهار غول دیگر مبارزه کند. آنها غول های فیزیکی نبودند، اما در ذهن او غول بودند.

برای تحقق بخشیدن به رؤیاها احتمال مواجهه با غول های ذهنی بسیار بیشتر از یک جلیات فیزیکی است. اما غول های ذهنی می توانند به همان اندازه بزرگ و ترسناک باشند.آن‌ها می‌توانند مانع تو از تبدیل شدن به آن چیزی که خدا می‌خواهد و تحقق رؤیایی که خدا در قلب تو گذاشته باشند.

اولین غول در مواجهه با رؤیای تو تأخیر در عملی شدن آن است. هیچ رؤیایی فوراً برآورده نمی شود. وقتی خدا یک روز به تو رؤیایی می دهد، فوراً روز بعد آن را برآورده نمی کند. شاید سال ها بگذرد تا تحقق رؤیای زندگی خود را ببینی. همیشه یک دوران انتظار وجود دارد.

پس از اینکه سموئیل نبی داود را به عنوان پادشاه مسح کرد، پدر داود، یسی، به داود گفت که نزد گوسفندانش برگردد. در اینجا با تأخیری در یک رؤیا روبرو می شویم! حدود 15 سال بعد از این واقعه بود که داود واقعاً پادشاه شد.

اما خدا از آن دوران تأخیر برای ساختن شخصیت داود استفاده کرد و به او آموخت که حتی وقتی که همه چیز منطقی به نظر نمی رسد، اطاعت کند. وقتی داود منتظر بود تا خدا به وعدۀ خود عمل کند، این را آموخت که به حاکمیت خدا اعتماد کند. درسی که باید یاد بگیری این است که خدا وفادار است و در زمان مشخص خود کار خود را در تو به کمال می رساند.

دومین غولی که ممکن است با آن روبرو شوی، دلسردی است. جلیات فضای ترس را در اسرائیل ایجاد کرده بود. همه متقاعد شده بودند که در نبرد علیه او شکست می خورند.

آیا به افرادی که می گویند این رؤیا عملی نیست، گوش می دهی؟ چه کسی رؤیای تو را حقیر می شمارد و به تو می گوید این رؤیا عملی نیست؟

گاهی اوقات تو فقط به صدایی تازه نیاز داری، مانند این پسر بچۀ چوپان که با دید و رؤیایی تازه می گوید: «این آقا چیزی نیست. ما می توانیم او را به زیر بیاندازیم.»

سومین غولی که سر راه تو ایستاده است، عدم تأیید است. در مورد داود شاهد این هستیم که  برادر خود او انگیزه های او را زیر سؤال برد و با مبارزۀ او با جلیات مخالفت ورزید.

وقتی خدا رؤیایی به تو می دهد که دیگران از آن هراس دارند و با این حال آن را دنبال می کنی، مورد قضاوت نادرست، بدگویی و سوء تفاهم اطرافیانت قرار می گیری. تو باید این تصمیم را بگیری که بالآخره کدام برای تو مهم تر است: تأئید خدا یا تأئید دیگران؟

چهارمین غولی که ممکن است مجبور باشی با آن روبرو شوی، شک و تردید است.

هیچ کس به اندازۀ شائول پاشاه در جنگیدن تخصص نداشت. او به داود گفت که دیوانه است چون فکر می کند با این قد و قواره می تواند با جنگجویی مانند جلیات گلاویز شود.

شاید حتی یک متخصص به تو نیز همین حرف را بزند که تو نمی توانی موفق شوی و این کار را انجام دهی. و همین کافی است که باعث شود به خود شک کنی.

به یاد داشته باش، کارشناسان نیز اغلب اشتباه می کنند! هنگامی که بر وعده های خدا تمرکز می کنی و اعتماد می کنی که خدا برای تحقق رؤیای تو امین و وفادار است، هیچ مخالفتی نباید تو را از رسیدن به رؤیایت منصرف کند.

 

تبادل نظر:

  • وقتی در تحقق رؤیایت تأخیر دیدی، در باره خود و خدا از این تأخیر چه چیزی آموختی؟
  • صدای دلسرد کنندۀ چه کسی تو را به پایین می کشد؟ در عوض باید به صدای چه کسانی گوش بدهی؟
  • وقتی به خود یا رؤیای خود شک می کنی، از کدام وعدۀ خدا در کلامش برای تقویت خود استفاده می کنی؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن

ترجمۀ کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO