پیام های کشیش جلیل سپهر

چگونه مشکلات بزرگ را با راه حل های کوچک رفع کنیم؟

رای بدهید

چگونه مشکلات بزرگ را با راه حل های کوچک رفع کنیم؟

یک کارخانه شکلات سازی سوئیسی گاهی بسته های بدون شکلات بیرون می داد. مسئولین، یک و نیم میلیون دلار هزینه کردند و روی دستگاه نوعی لیزر گذاشتند که بسته بندی های خالی را شناسایی کند و از خط تولید بردارد.

همین مشکل برای کارخانۀ شکلات مینو در جادۀ کرج به وجود آمده بود. صاحب کارخانه با نگرانی با هیئت مدیره برای بازدید به کارخانه می روند و می بینند یک پنکه قراضه روی صندلی جلوی دستگاه هست.
از کارگر مسئول می پرسند: این پنکه برای چیست؟ کارگر می گوید: راستش آقا ماشین گاهی بسته های بدون شکلات بیرون میندازه من پنکه رو سر راه خط گذاشتم و بسته های خالی رو با زورِ باد پرت میکنه بیرون. شکر خدا از وقتی پنکه رو گذاشتم یک دونه بسته هم بدون شکلات بیرون نرفته.
.
آقای خسرو شاهی صاحب کارخانۀ شکلات مینو، به این کارگر خلاق که او را از یک و نیم میلیون دلار هزینه نجات داده بود یک تشویق نامه به اضافۀ یک ماه حقوق و یک خانه در کرج هدیه می کند.

براي حل مشكلات، دنبال سخت ترين راه ها و پيچيده ترين روش ها نباشيد. اغلب، مشكلات بزرگ راه حل هاي كوچكى دارند. گاهي يك ایدۀ ساده و مناسب مي تواند بيشتر از ابزارهاى بزرگ، ما را از عمق مشكلات رها سازد .

آن چه روابط مريضِ دنياي مارا شفا مي بخشد، قواعد پيچيدۀ مذهبي نيست بلكه ايدۀ ساده و متفاوت مسيح براي زندگى سالم أست كه مي فرماید: خداي خود و همسايۀ خود را مانند خودت محبت كن.

 

جليل سپهر

www.lifespringiran.com
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO