پاسخ به اسلامکتاب افسانۀ معجزات قرآن

کتاب افسانۀ معجزات قرآن: فصل سوم، رد ادعای پیشگویی ماجرای یازده سپتامبر در قرآن (قسمت سی و هفتم)

رای بدهید

کتاب افسانۀ معجزات قرآن: فصل سوم، رد ادعای پیشگویی ماجرای یازده سپتامبر در قرآن

(قسمت سی و هفتم)

ماجرای یازده سپتامبر

أفَمَن أسَّسَ بُنیانُه عَلَی مِن الله وَرِضوان خیرُ أم مَن أسَّس بُنیانه عَلی شَفا جُزِف هَار فَانهارَ به فِی نَار جَهَنم وَالله لا یَهدی القومَ الظَّالمینَ (109)

آیا کسی که بنایش را به نیت تقوای خداوند و رضای او تاسیس کند خوب است یا کسی که بنایش را در پرتگاهی سست بسازد که زود به ویرانی کشد و عاقبت او را به آتش دوزخ بیندازد؟ و خداوند هرگز ظالمین را هدایت نمی کند. (توبه، 109)

معجزه سازان مدعی هستند این آیه پیشگویی ماجرای یازده سپتامبر است. دلایل ایشان برای این ادعا از این قرار می باشد.

– متن آیه از خراب شدن یک بنا حرف می زند.

– برج ها 109 طبقه داشتند و این آیه نیز آیة 109 سوره است.

– حادثه در قرن 21 اتفاق افتاد و این آیه در حزب 21 قرآن قرار دارد.

– روز حادثه یازدهم ماه بود. این آیه نیز در جزء یازدهم قرآن قرار دارد.

– «جُزِفٍ هارٍ» در آیه، نام خیابانی است که بُرج های دوقلو در آن قرار داشتند.

– ماجرا در سال 2001 اتفاق افتاد. «جُزُفٍ هارٍ» نیز کلمة 2001 سوره است.

– ماه سپتامبر نهمین ماه از سال میلادی است. سورۀ توبه نیز نهمین سوره در قرآن است.

ماجرای یازده سپتامبر را همگان شنیده اید و نیازی نیست اصل ماجرا را نقل کنیم. لذا یکراست به سراغ تحلیل این قضیه می رویم تا ببینیم آیا می شود این آیه را پیشگویی ماجرای یازده سپتامبر دانست یا خیر؟ اگر این پیشگویی درست باشد، خود بنده ایمان خواهم آورد. با هم تک تک این موارد را بررسی می کنیم.

  • متن آیه از خراب شدن یک بنا حرف می زند.

این آیه و آیات قبل و بعد آن تماماً ماجرا و اتفاقات مسجد ضرار و مسجد قُبا در مدینه است. ماجرای مسجد ضرار در 1400 سال پیش چه ربطی به ماجرای یازده سپتامبر دارد؟

کسانی که مسجد ضِرار را به نیت ایجاد کفر و تفرقه میان مسلمین و یاری رساندن به دشمنان خدا و پیامبرش ساختند همیشه سوگند می خورند که ما نیتی جز خیر نداریم در حالی که خداوند شاهد است آنان دروغ می گویند. ای رسول هرگز در آن جا نماز اقامه نکن بلکه در آن مسجدی نماز بخوان که اساسش به نیت تقوا بنا گردیده است (مسجد قُبا) در آن مسجد مردانی هستند که پاکی را دوست می دارند و خداوند پاکان را دوست می دارد. «آیا کسی که بنایش را به نیت تقوای خداوند و رضای او تأسیس کند خوب است یا کسی که بنایش را در پرتگاهی سست بسازد که زود به ویرانی کشد و عاقبت او را به آتش دوزخ بیندازد؟ و خداوند هرگز ظالمین را هدایت نمی کند.» بنایی که آنان ساختند همیشه دل هایشان را در شک و تردید خواهد افکند، مگر این که از آن دل بکنند و خداوند دانا و حکیم است.

مخالفین محمد که منافق نامیده می شدند، مسجدی به نام ضرار ساخته بودند که مردم را از رفتن به مسجد قُبا که توسط اصحاب پیامبر ساخته شده بود، باز دارند تا بین مسلمین تفرقه بیفتد. نام مسجد ضرار را در آیة 107 می بینید. آیة 108 به پیامبر دستور می دهد هرگز در مسجد آن منافقان نماز اقامه نکن بلکه در مسجد مردان با تقوا یعنی مسجد قبا نماز برپا کن. در آیة 109 این دو مسجد را با هم مقایسه می کند و می گوید آیا آن مسجدی که بر اساس تقوا و رضایت خداوند ساخته شده بهتر است (قبا) یا مسجدی که به زودی خراب می شود و سازندگانش به جهنم می روند (ضرار)؟ مسلمانان نیز بعداً آن مسجد را به دستور محمد خراب کردند. آیه ای که به این روشنی از مسجد ضرار حرف می زند نسبت دادنش به برج های دوقلوی پنتاگون در نیویورک چگونه می تواند برای اهالی عقل و منطق قابل قبول باشد؟

  • «جُزِفٍ هارٍ» در آیه، نام خیابانی است که برج های دوقلو در آن قرار دارند.

قبل از طرح اشکال دوم و اشکالات بعدی، فرض را بر این می گذاریم که نام مسجد ضرار در این آیات نیامده. حال با این فرض می خواهیم ببینیم می شود باز هم آن را به پیش گویی یازده سپتامبر نسبت داد یا نه؟ مدعیان این موضوع (در اینترنت) با آب و تاب فراوان می گویند کلمة جُزِفٍ هار (پرتگاه سست) که در آیة 109 آمده نام خیابانی است که برج های دوقلوی پنتاگون در آن قرار داشتند. ما برای اثبات دروغین بودن این مطلب، آن قسمت از نقشۀ شهر نیویورک را که برج های دوقلو درآن واقع بودند به همراه خیابان های اطراف می آوریم تا خودتان ببینید. نقشۀ نیویورک خودش گویاترین دلیل برای اثبات این دروغ بزرگ است.

محل قرار گرفتن برج های دوقلو با دو عدد مربع آبی رنگ و با علامت 11/9 روی نقشه مشخص است. چنان چه می بینید هیچ یک از خیابان های اطراف این برجها به نام جزف هار نمی باشد.

شمالی: خیابان فولتون                 جنوبی: خیابان لیبرتی

شرقی: خیابان گرینویچ                غربی: خیابان وست

این نقشه عیناً از گوگل مپ گرفته شده و منطقة مانهاتان شهر نیویورک را نشان می دهد که برج های پنتاگون در آن جا قرار دارند. آری نه تنها برج های دوقلو در خیابانی به اسم جُزِفٍ هار قرار ندارند بلکه اصلاً خیابانی به این اسم در نیویورک و حتی کل آمریکا وجود ندارد.

  • ماجرا در سال 2001 اتفاق افتاد. «جُرُفٍ هارٍ» نیز کلمة 2001 سوره است.

اولاً این عدد هرگز صحیح در نمی آید و عزیزان اگر بخواهند خودشان می توانند شمارش کنند و ببینند. ثانیاً خود من هم که می خواهم کذب این مطلب را اثبات کنم نمی توانم ادعا کنم جُزِفٍ هار چندمین کلمۀ سوره است زیرا تعریف کلمۀ آن هم در زبان عربی بسیار مشکل است و هیچ معیاری ندارد. برای مثال بعضی ها می گویند عباراتی مانند «فی» «من» »ثم» «مَعَ» «عَلی» کلمه هستند ولی برخی دیگر می گویند این ها کلمه نیستند و جزو حروفند زیرا به تنهایی معنا نمی دهند. یا مثلاً عبارت «اَفال یُومنون» چند کلمه محسوب می شود؟ دو حرف اول این عبارت یعنی «اَفَ» تنها دو حرف است ولی به معنای «آیا پس» می باشد. «آیا پس» کلمه محسوب می شود یا جزو حروف است؟ الذی، هم به معنای «که» است هم به معنای «کسی». «که» حرف است «کسی» کلمه. الذی را کلمه حساب کنیم یا حرف؟ و هزاران مثال دیگر از این نوع.

کسانی که مدعی هستند جُرُفٍ هار کلمة 2001 سورۀ توبه است چگونه و با چه معیاری شمرده اند تا این گونه در آمده است؟ خوانندگان عزیز با هر مدل و با هر معیاری که شمارش کنند هرگز جُرُفٍ هار کلمة 2001 سورۀ توبه نخواهد بود. می توانید امتحان کنید. ثالثاً تنها سالی که قرآن می شناسد و آن را برای تقویم انسان ها معرفی کرده سال قمری است اگر قرار بود عدد کلمه ی جُرُفٍ هار در سوره، تاریخ این ماجرا حساب شود باید مطابق سالی می شد که خود قرآن معرفی کرده یعنی سال 1423 قمری نه سال 2001 میلادی.

  • حادثه در قرن 21 اتفاق افتاد و این آیه در حزب 21 قرآن قرار دارد.

آیات فوق در حزب 41 قرآن قرار دارند نه حزب 21 که ایشان مدعی هستند قرن حادثه را نشان می دهد. هر جزء قرآن به چهار حزب تقسیم می شود. آیة 109 توبه در حزب اول جزء یازدهم قرار دارد که می شود چهل و یکمین حزب قرآن.

از این ها گذشته ترتیب قرار گرفتن سوره ها و تقسیم آن ها به سی قسمت مساوی یعنی سی جزء، امری است قراردادی که عمر و عثمان انجامش داده اند و هرگز ربطی به معجزۀ قرآن ندارد. توضیح مفصلش نیز در ماجرای سورۀ نحل داده شد و دیگر لازم نیست آن را دوباره این جا ذکر کنیم. همان اشکالی که آن جا وارد بود اینجا نیز وارد است. همچنین اگر شمارۀ جزء یا شمارۀ سوره در یک حادثه، نشان گر تاریخ وقوع آن باشد آیة غدیر (مائده، 3) که روز 18 ماه ذی الحجه اتفاق افتاده باید در سورۀ 12 و جزء 18 قرار می گرفت زیرا ذی الحجه دوازدهمین ماه سال قمری است. در حالی که آیه در سورۀ پنجم (مائده) و جزء ششم قرآن است. حتی اگر با سال شمسی یا میلادی هم حساب کنید باز هم درست در نمی آید و لذا وقایع دیگری که در قرآن آمده اند از قبیل هجرت، فتح مکه، و جنگ های مختلف.

  • برج ها 109 طبقه داشتند این آیه نیز آیة 109 سوره است.

کاملاً غلط است. برج های دو قلوی پنتاگون هر کدام دقیقاً 104 طبقه داشتند نه 109 طبقه.

  • و امّا مهم‌ترین اشکال

این اشکال مهم تر از تمام اشکالاتی است که ذکر شد زیرا به ماهیت قضیه مربوط می شود. در قضیة یازده سپتامبر که به دست جلادانی چون بن لادن انجام گرفت و هزاران انسان بی گناه را به کشتن داد جهان به سوگ نشست و همگی از ملت ها گرفته تا دولت ها این عمل پست و غیرانسانی را محکوم کردند. حتی دولت و ملت خود ایران. البته کسانی نیز بودند که عامل این جنایت را بن لادن نمی دانستند ولی به هر حال طراح این جنایت را هر کس که باشد محکوم می دانستند و برای قربانیان این حادثه شادی روح و برای بازماندگانشان صبر آرزو می کردند. پس نتیجه می گیریم در این حادثه، نابود کنندگان برج ها محکوم وگناه کار هستند و بالطبع در آخرت نیز اهل جهنم. اما متن آیة 109 را اگر دقت کنید هرگز این گونه نیست و کاملاً برعکس این حالت می باشد. در این آیات نابود شوندگان و سازندگان بنا محکوم هستند و اهل دوزخ، نه نابود کنندگان بنا که اصحاب خود پیامبرند. زیرا قرآن می گوید بنای آن ها در پرتگاهی سست است و به زودی ویران می شود و سازندگانش نیز به آتش جهنم خواهند افتاد. و حال این که در ماجرای یازده سپتامبر کسانی که بنا یعنی برج ها را نابود کردند محکوم شدند و عاقبتشان در افغانستان آن شد که دیدید و شنیدید. به عبارتِ کاملاً خلاصه، در آیۀ قرآن سازندگان بنا محکوم هستند ولی در یازده سپتامبر نابود کنندگان بنا.

  • یک احتمال برای موضوع

از آن جا که گروه بن لادن پرورش یافتگان مکتب وحشی اسلام بوده و چیزی جز جنگ و جنایت از آن به ارث نبرده بودند، احتمال دارد برای معجزه نشان دادن قرآن و رنگ الهی و اسلامی دادن بر جنایت حیوانی و بی شرمانۀ خویش، تاریخ اجرای عملیات خود را عمداً به 11/ 9/ 2001 انداخته اند تا با اعداد و ارقام آیة 109 سورۀ توبه (شمارۀ سوره و شمارۀ جزء) مطابقت کند تا بعداً چنین وانمود کنند که این ماجرا آن قدر مورد تأیید خداوند بوده که آن را بدین صورت در قرآن پیشگویی کرده تا وسیله ای شود برای حق جلوه دادن جنایت شیطانی خویش و جلب حمایت مسلمینی مانند خودشان. شاید!

برگرفته از کتاب افسانۀ معجزات قرآن

نوشتۀ بهزاد پوربیات

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO