دعا و پرستشزندگی روزمره مسیحیسؤالات در مورد خداسؤالات رایجمسئلۀ رنج

چه کنیم وقتی خدا درد و رنج را از ما دور نمی سازد؟

4.9/5 - (119 امتیاز)

چه کنیم وقتی خدا درد و رنج را از ما دور نمی سازد؟

سه بار به خداوند التماس کردم که مرا از آن رهایی دهد، اما او هر بار خواهش مرا رد کرد و فرمود: “من با تو هستم و همین تو را کافی است، زیرا قدرت من در ضعف تو بهتر نمایان می شود!” پس حال با شادی به ضعفهای خود می بالم. شادم از اینکه زندگی ام قدرت مسیح را نمایان می سازد، و نه توانایی ها و استعدادهای خودم را. پس، از داشتن آن «خار» خوشحالم؛ از اهانتها سختی ها، جفاها و مشکلات نیز شادم؛ چون می دانم که همۀ اینها باعث جلال مسیح می شود. زیرا وقتی ضعیفم، آنگاه توانا هستم؛ هر چه کمتر باشم، بیشتر به خدا متکی خواهم بود.” (دوم قرنتیان 12: 8-10 ترجمۀ معاصر)
من با اختلال مغزی متولد شدم كه علاوه بر ديگر مشكلاتی كه به همراه داشت، صحبت در جمع را برايم سخت و دردناك ساخته بود.
اساساً مغز من بسيار داغ و با سرعت كار می كند و در اثر اين اختلال، بدنم دچار انواع مشكلات گرديده.
پنجاه سال است كه هر روز از خدا خواسته ام آن را شفا دهد و او هر بار به من گفته: “فيض من تمام آن چیزی است که تو به آن نیاز داری.” او در زندگی من از دردناك ترين مشكلات جسمی استفاده كرده تا به شخصیت من شکل ببخشد و مرا بیشتر و بیشتر به خود وابسته سازد.
چيزهايی كه بيشتر از همه چیز در موردشان دعا نموده ام، خدا صلاح دیده آنها را از من دور نسازد. اما مانند ايوب می گويم: حتی اگر مرا بكشد، بر او اميد خواهم داشت.” (ايوب 13: 15 ترجمۀ هزارۀ نو) .
حتی پولس رسول نيز پاسخِ همۀ دعاهای خود را نگرفت. در واقع مشكلی كه آن را “خاری در جسم” می ناميد، مادام العمر برايش باقی ماند و باعث رنج و سختی بزرگی در زندگی اش شد.
او در دوم قرنتيان 12: 8-10چنين می گويد: سه بار به خداوند التماس کردم که مرا از آن رهایی دهد، اما او هر بار خواهش مرا رد کرد و فرمود: “من با تو هستم و همین تو را کافی است، زیرا قدرت من در ضعف تو بهتر نمایان می شود!” پس حال با شادی به ضعفهای خود می بالم. شادم از اینکه زندگی ام قدرت مسیح را نمایان می سازد، و نه توانایی ها و استعدادهای خودم را. پس، از داشتن آن «خار» خوشحالم؛ از اهانتها سختی ها، جفاها و مشکلات نیز شادم؛ چون می دانم که همۀ اینها باعث جلال مسیح می شود. زیرا وقتی ضعیفم، آنگاه توانا هستم؛ هر چه کمتر باشم، بیشتر به خدا متکی خواهم بود.” (دوم قرنتیان 12: 8-10 ترجمۀ معاصر)
اگر خدا به دعاهای من در زندگی هرگز جواب “بله” ندهد، باز هم من و شما باقی عمر خود را مديون او هستیم. او خدايی است كه نقشه ای بهتر و چشم اندازی وسیع تر دارد و هدف او هميشه عالی تر است.
چه چیزهایی دعا کرده اید که هنوز اتفاق نیفتاده؟ شايد می خواهی ازدواج كنی، يا بچه دار شوی، يا منتظر ترفيع در كارت هستی. شايد از خدا چيزی خواستی كه به تو بدهد و يا اينكه نوعی بيماری مزمن را از زندگی ات بردارد. شايد از شرایطی عبور می کنی كه باعث شده احساس كنی اين دیگر پایان قصه است.

اما اين فصل نیز خواهد گذشت و  داستان شما ادامه خواهد داشت. آنچه در انتظارش بوده ای، مطمئن باش خدا برای خیریت تو به کار خواهد برد. حتی اگر خدا درد و مشكل تو را بر نمی دارد به تو فيض و قدرت کافی می بخشد تا از آن عبور کنی.

نوشتۀ: کشیش ریک وارِن- 23 اوت 2021

ترجمۀ: شبنم ابراهیمی نیا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO