کشیشان، شبانان و خادمینکلیسا

چه کلیسا و چه شبانی مورد تأئید کلام خداست؟

رای بدهید

چه کلیسا و چه شبانی مورد تأئید کلام خداست؟

شخصی سؤالات زیر را از وب سایت پرپاسخ نموده:

با عرض سلام
1.از کجا بدانیم در کلیسایی که هستیم اون کلیسا مسیر درستی می رود؟
2.آیا شبانی کلیسا از راه دور درست است مثلا شبان آمریکا کلیسا ترکیه؟
3.آیا شبان باید یکسره شاگردهای خود را محکوم کند و بگوید میخوای نباشی هم نباش خدا به شما نیازی ندارد؟
4.آیا در کلیسا یک یا دو نفر باید برای همه کلیسا تصمیم بگیرند؟
5.آیا درسته شبان کلیسا کلیساهای دیگر را کنیسه شیطان اعلام کند وفقط کلیسای خود را برحق بداند؟
ممنونم سوال خیلی هست ممنونم خدابرکتتون بده.

پاسخ وب سایت پرپاسخ به این سؤالات، به ترتیب در زیر آمده است:

  1. کلیسایی که مسیر صحیحی را طی می کند، با وجود تمام اختلاف نظرهای موجود بین افراد و تفاوت شخصیت ها و گاه اصطکاک ها، خود را در یک خانواده احساس می کند. مسلماً همان گونه که انسان کاملی وجود ندارد، کلیسای کاملی نیز بر زمین نداریم. در کلیسا تلاش ما این است که با حضور فعال در جماعتمان متوجه نقاط ضعف و قوت خود شویم و سعی در اصلاح خود بنماییم و هر روزه با مطالعۀ کتاب مقدس و دعا و پری روح القدس و اطاعت از شبان محلی خود و نیز در اطاعت و مشارکت با دیگر مقدسین به شباهت خداوندمان عیسی مسیح در بیاییم.
  2. شبانی از راه دور مسلماً نقایص بسیاری دارد و ما هیچ گاه پذیرش هر گونه شبانی از راه دور را به مسیحیان توصیه نمی کنیم و تنها در صورتی که هیچ امکانی برای رشد و تعالی در محل خود نداریم، ناگزیر به آن اقدام می نماییم.
  3. برخورد یک شبان با مقدسین می بایست آمیخته به صبر و تحمل زیادِ ضعف های افراد و درک و محبت آنها باشد. با توجه به اینکه این جانب در بطن مسئله حاضر نیستم، شاید نتوانم درک صحیحی از موقعیت شما داشته باشم اما با در نظر گرفتن آنچه شما نوشته اید، این گونه برخورد هرگز از یک شبان که مسح شدۀ خدا باشد و نمونه ای برای گله اش باشد، انتظار نمی رود.
  4. مسلماً شبانی حکیمانه در کلیسا می بایست با مشورت و پاسخ گویی نسبت به رهبران کلیسا و جمع مقدسین صورت پذیرد. هر تصمیمی باید با خِرَدِ جمعی و نیز مشورت با روح خدا و مطابقت با کلام خدا گرفته شود.
  5. چنین برخوردی با کلیساهای دیگر از دیدگاه کلام خدا و مردان خدا پذیرفته نیست. همۀ کلیساهایی که به کلام خدا به عنوان کلام مصون از خطای خدا ایمان دارند و مطیع آن هستند و تمام تلاش خود را در اجرای این کلام به عمل می آورند و عیسی مسیح خداوند را سنگ زاویۀ کلیسایشان می دانند، عروس مسیح می باشند و هیچگاه نبایست چنین کلیسایی را کنیسۀ شیطان نامید. حتی اگر با کلیسایی در بعضی موارد اختلاف نظر داریم می بایست به عنوان یک خانواده با آنها در صلح و سلامتی به سر بریم. در یک خانواده، سلیقۀ همۀ اعضای آن به هم شباهت ندارد و گاه اختلاف نظرها وجود دارد و نبایست به خاطر چنین اختلاف نظر و سلیقه هایی، از یکدیگر دوری جوییم.

پاسخ از: کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO