پاسخ به اسلامدفاعیات ایمانسؤالات رایجکتاب مقدس

چرا کتاب مقدس کلام خداست؟ (مقدمه)

رای بدهید

چرا کتاب مقدس کلام خداست؟ 

مقدمه

خدا توسط کتاب مقدس به انسان سخن می گوید. انسان می تواند به وسیلۀ خواندن و مطالعه کتاب مقدس با خدا صمیمانه گفتگو کند و مطالبی از او بیاموزد. کتاب مقدس را مردانی نوشته اند که روح القدس آن ها را راهنمایی و رهبری کرده است. نویسندۀ کتاب مقدس فقط یک نفر نبوده بلکه خدا عدۀ زیادی را بکار برده است تا کتاب مقدس نوشته شود ولی با وجود این تمام قسمت های آن با یکدیگر مطابقت دارند و مکمل یکدیگر می باشند.

خدای واحد حقیقی، خالق تمام کائنات می باشد. او انسان را به این منظور خلق فرمود که دوست و همدم وی باشد. ولی شیطان پلید، که از خدا و مخلوقات وی نفرت داشت، نزد انسان آمد و برای فریب دادنش به وی گفت که اگر از اطاعت خدا سرپیچی کند، مانند خدا پر از دانایی و حکمت خواهد شد.

بدین طریق انسان با این عمل از حضور خدا دور شد. ولی وقتی انسان خود را جدا دید و از دوستی و رفاقت با خدا محروم شد، متوجه شد که نه فقط مانند خدا نشده بلکه زندگانیش بی معنی و باطل گردیده است. انسان، سقوط کرده بود و دیگر نمی توانست با خدا نزدیک باشد. تا امروز هم زندگی انسان پر از غم و غصه و نومیدی است زیرا به وسیلۀ نیروی شرارت یعنی شیطان فریب خورده است.

دردناک تر از همه این است که وقتی بدن انسان می میرد، روحش که از خدا جدا می باشد، نمی تواند در ملکوت خدا که پر از صلح و صفا و شادمانی بی حد است ساکن گردد بلکه به ملکوت شیطان (یا جهنم) که پر از بی نظمی و نفرت و شرارت و عذاب می باشد خواهد رفت.

ولی خدا انسان را دوست دارد و به همین دلیل نقشه ای طرح فرمود که انسان بتواند از مجازات جدایی از خدا خلاص شود. خدا فرزند یگانۀ خود یعنی عیسی مسیح را به صورت انسان به جهان فرستاد تا بتواند طعم مرگ و جدایی از خدا را بچشد و بدین طریق مجازات ما را بر دوش بگیرد. به وسیلۀ قبول کفارۀ مسیح که به جای ما جان داد و به وسیلۀ قبول فرمانروایی روح القدس در زندگی خودمان می توانیم لطف و محبت الهی را به سوی خود جلب نماییم. عیسی مسیح وقتی در این جهان بود چنین فرمود: «من راه و راستی و حیات هستم. هیچکس نزد پدر جز به وسیله من نمی آید» (یوحنا 14: 6). این است راه نزدیک شدن به خدا و استفاده از برکات وی.

ما حتی در موقعی که در این جهان خاکی زندگی می کنیم می توانیم حضور روح القدس را احساس و درک نماییم و وقتی بدن ما بمیرد خدا بدن پر جلال جدیدی به ما خواهد داد. در آن موقع تا ابدالآباد با خدا زندگی خواهیم کرد.

این حقایق را از کجا می دانیم؟ خدا خودش را و نقشۀ خود را توسط کتاب مقدس آشکار فرموده است. روح القدس به عده ای از پیامبران و مردان خدا الهام فرمود که قسمت های مختلف کتاب مقدس را بنویسند. منظور خدا این است که خود را به عنوان خدای واحد و مهربان و پر محبت آشکار سازد و نشان دهد که تمام مردم را دوست دارد. هر چند انسان از خدا دور شد و از اطاعت وی سرپیچی کرد ولی خدا نسبت به ما به قدری محبت داشت که برای ما پیامبران قدیم را به مدت 1500 سال الهام بخشید تا آن ها نقشۀ او را که برای برگرداندن انسان به سوی خود کشیده بود به مردم اطلاع دهند. خدا توسط پیامبران پیشگویی فرمود که فرزند یگانۀ خود عیسی مسیح را خواهد فرستاد تا بشر را از بیچارگی و ظلمت نجات دهد.

این پیشگویی یا پیام نجات مدت ها قبل از تولد مسیح در عهد عتیق ثبت گردید. سپس در حدود 1900 سال پیش، طبق وعده هایی که از طرف خدا داده شده بود، مسیح به جهان آمد. عهد جدید عبارت است از مژدۀ آمدن عیسی مسیح که امید جهان و نور عظیمی است که انسان را از ظلمت و نومیدی رهایی بخشد.

کتاب های دیگر ممکن است سودمند باشند ولی فقط کتاب مقدس راه حیات جاودانی را با خدا نشان می دهد و می گوید که چگونه می توانیم در این دنیا زندگی پیروزمندانه ای داشته باشیم. چون خدا خالق ما است به همین دلیل ما را خیلی بهتر از خودمان می شناسد. ممکن است اشخاص حکیم و دانشمند بتوانند قوانین و مقررات بسیار خوبی وضع نمایند ولی دانش و معلومات آن ها محدود است. خدای ما همه چیز را می داند و تمام قدرت در آسمان و زمین در دست اوست و مهم تر از همه این که او تمام مردم را دوست می دارد.

به قلم: کشیش گوردن لیندسی- 1976 میلادی

مترجم: کشیش شهید ط. میکاییلیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO