پاسخ به اسلامدفاعیات ایمانسؤالات رایجکتاب مقدس

چرا کتاب مقدس کلام خداست؟ دلیل سوم: عیسی مسیح اعلام فرمود که کتاب مقدس دارای الهام الهی می باشد.

رای بدهید

چرا کتاب مقدس کلام خداست؟

دلیل سوم: عیسی مسیح اعلام فرمود که کتاب مقدس دارای الهام الهی می باشد.

خود عیسی مسیح اعلام فرمود که کتاب مقدس توسط خدا الهام شده است. بارها تکرار فرمود که تمام پیشگویی های کتاب مقدس عملی خواهد شد (متی 13: 14، لوقا 21: 22، یوحنا 13: 18 و 15: 25 و 17: 12).

عیسی مسیح به عنوان تأیید صحت تورات شریعت موسی چنین فرمود: «لیکن آسان تر است که آسمان و زمین زائل شود از آن که یک نقطه از تورات ساقط گردد» (لوقا 16: 17).

این کلمات به طور واضح نشان می دهد که کتاب مقدس واقعاً کلام خداست.

مسیح به شاگردان خود تعلیم فرمود که باید به تمام سخنان پیامبران ایمان داشته باشند:

«او به ایشان گفت ای بی فهمان و سست دلان از ایمان آوردن به آنچه انبیا گفته اند، آیا نمی بایست که مسیح این زحمات را ببیند تا به جلال خود برسد؟ پس از موسی و سایر انبیا شروع کرده اخبار خود را در تمام کتب برای ایشان شرح فرمود… و به ایشان گفت همین است سخنانی که وقتی با شما بودم گفتم ضروری است که آنچه در تورات موسی و صحف انبیا و زبور دربارۀ من مکتوب به انجام رسد» (لوقا 24: 25-27 و 44).

از این آیات اینطور فهمیده می شود که عیسی مسیح کتاب مقدس را از الهام خدا می دانسته و عقیده داشته است که تمام گفته های آن انجام خواهد شد. او با تأکید زیاد اعلام فرمود که کسانی که در مورد ایمان آوردن به کلام انبیا سست دل هستند، «بی فهم» می باشند.

عیسی مسیح کلام خود را هم الهامی می داند زیرا می فرماید: «آسمان و زمین زائل می شود لیکن کلمات من هرگز زائل نشود» (مرقس 13: 31).

عیسی مسیح در فرمایشات خود از بیشتر کتاب های عهد عتیق نقل قول می فرماید و یا به آن ها اشاره می کند و بدین طریق الهامی بودن آن ها را به عنوان کلام خدا تأیید می نماید (لوقا 4: 17-19، متی 22: 31-32، لوقا 16: 29-31).

چون عیسی در مورد خودش ادعا فرمود که فرزند خداست (یوحنا 10: 36)، اگر در مورد الهامی بودن کتاب مقدس اشتباه کرده بود دیگر نمی توانست فرزند خدا باشد بلکه فقط یک فریب کار می بود. ولی می دانیم که عیسی مسیح در واقع راه و راستی و حیات است. به طوری که بعداً مشاهده خواهیم کرد، کتاب مقدس که قرنها قبل از مسیح آمدن او را پیشگویی کرد با دلایل بسیار محکم ثابت می کند که او فرزند خداست.

به قلم: کشیش گوردن لیندسی- ۱۹۷۶ میلادی

مترجم: کشیش شهید ط. میکائیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO