پاسخ به اسلامدفاعیات ایمانسؤالات رایجکتاب مقدس

چرا کتاب مقدس کلام خداست؟ دلیل بیستم: مراجعت یهودیان به اسرائیل

5/5 - (14 امتیاز)

چرا کتاب مقدس کلام خداست؟

دلیل بیستم: مراجعت یهودیان به اسرائیل

شرح مراجعت یهودیان یک معجزۀ حیرت آور است. در واقع زندگی قوم اسرائیل همیشه معجزه آسا بوده است. خدا به طرز معجزه آسا و خارق العاده ای در حدود 4000 سال پیش پدر قوم اسرائیل یعنی ابراهیم را خواند. آزادی اسرائیل از مصر و اسارت فرعون به وسیلۀ رهبر بزرگشان موسی که خود معجزۀ عظیمی است. کتاب مقدس که توسط پیامبران اسرائیل نوشته شد نمونه ای از الهام معجزه آسای خداست. تولد مسیح موعود به عنوان انجام پیشگویی های کتاب مقدس بزرگ تر از تمام معجزات است. بالآخره مراجعت قوم خدا به سرزمین خود بعد از 1900 سال آوارگی طبق پیشگویی پیامبران از بزرگترین معجزات این عصر است.

چرا اسرائیل قرن ها در میان سایر ملل پراکنده بود؟ برای درک این مطلب باید توجه داشته باشیم که موسی به آن ها وعده داده بود که اگر خدا را اطاعت کنند برکات الهی را خواهند دید ولی اگر شریعت را اطاعت ننمایند دچار محکومیت خواهند شد. اگر نافرمانی کنند به جای اینکه برکت بیابند، لعنت خواهند شد و از سرزمین خود بیرون رانده خواهند شد:

«و واقع می شود چنانکه خداوند به شما شادی نمود تا به شما احسان کرده شما را بیفزاید، همچنین خداوند بر شما شادی خواهد نمود تا شما را هلاک و نابود گرداند، و ریشۀ شما از زمینی که برای تصرفش در آن داخل می شوید کنده خواهد شد. و خداوند تو را در میان جمیع امت ها از کران زمین تا کران دیگرش پراکنده سازد و در آن جا خدایان غیر از چوب و سنگ که تو و پدرانت نشناخته اید عبادت خواهی کرد و در میان این امت ها استراحت نخواهی یافت و برای کف پایت آرامی نخواهد بود و در ان جا یهوه تو را دل لرزان و کاهیدگی چشم و پژمردگی جان خواهد داد.» (تثنیه 28: 62-65)

این پیشگویی در زمان حملۀ آشوری ها و بابلی ها و هم چنین به طور قطع در سال 70 میلادی به وسیلۀ حملۀ رومی ها و خرابی اورشلیم یعنی شهر اصلی اسرائیل انجام شد.

اما هر چند تنبیه اسرائیل در طی قرون متمادی خیلی شدید بوده است ولی پایانی دارد. بالآخره همان طوری که از پیشگویی ها می توان فهمید بنی اسرائیل به سرزمین خود مراجعت می نمایند.

در نبوت ها این طور می خوانیم که بعد از این که اسرائیل تنبیه شد و قرن ها پراکنده گردید، در زمان معین به کشور خود مراجعت خواهد کرد. به عنوان یک نمونه از این نبوت ها در اینجا حزقیال باب 36 را ذکر می کنیم:

«و شما را از میان امت ها می گیرم و از جمیع کشورها جمع می کنم و شما را در زمین خود در خواهم آورد…و دل تازه به شما خواهم داد و روح تازه در اندرون شما خواهم نهاد و دل سنگی را از جسد شما دور کرده دل گوشتین به شما خواهم داد. و روح خود را در اندرون شما خواهم نهاد و شما را به فرایض خود سالک خواهم گردانید تا احکام مرا نگاه داشته آن ها را به جا آورید و در زمینی که به پدران شما دادم ساکن شده قوم من خواهید بود و من خدای شما خواهم بود.

خداوند یهوه چنین می فرماید: «در روزی که شما را از تمامی گناهانتان طاهر سازم شهرها را مسکون خواهم ساخت و خرابه ها معمور خواهد شد و زمین ویران که به نظر جمیع رهگذریان خراب می بود شیار خواهد شد و خواهند گفت این زمینی که ویران بود مثل باغ عدن گردیده است و شهرهایی که خراب و ویران و منهدم بود حصاردار و مسکون شده است و امت هایی که به اطراف شما باقی مانده باشند خواهند دانست که من یهوه مخروبات را بنا کرده و ویرانه ها را غرس نموده ام، من که یهوه هستم تکلم نموده و به عمل آورده ام» (حزقیال 36: 24 و 26-28 و 33-36).

شرح مراجعت قوم اسرائیل به فلسطین بسیار حیرت آور است. در زمان جنگ جهانی اول صنایع جنگی انگلستان به کمبود آستون که برای ساختن مهمات خیلی لازم بود دچار گشتند. مقامات دولتی انگلیس از دکتر چایم وایزمن که یک شیمی دان سرشناس یهودی بود درخواست کردند که آن ها را در حل این مشکل کمک کند. دکتار وایزمن این درخواست را پذیرفت و به زودی مشکل را حل کرد. دولت انگلیس در ازای این خدمت مهم، تصمیم گرفت پاداش مناسبی به دکتر وایزمن بدهد. وقتی موضوع به دکتر وایزمن اطلاع داده شد او گفت که چیزی برای خودش نمی خواهد ولی مایل است برای آزادی قوم یهود از آوارگی در میان ملل، قدمی برداشته شود.

بدین طریق بود که هدف های صهیونیزم مورد شناسایی و در دوم نوامبر سال 1917 طی اعلامیه بالفور اعلام گردید که دولت انگلیس موضوع مراجعت یهودیان به فلسطین را با نظر مساعد می نگرد.

تقریباً یک ماه بعد از این اعلامیه، اورشلیم بدست انگلیس ها افتاد و جامعۀ ملل هم بعداً اعلامیۀ بالفور را تأیید نمود. بعد از این تصمیم سرزمین مقدس تحت حمایت انگلستان قرار گرفت و بدین طریق راه برای مراجعت یهودیان به فلسطین هموار شد.

به زودی تغییرات عظیمی در کشور حاصل شد. میلیون ها درخت توسط مهاجران جدید کاشته شد. تمام باطلاق ها را خشک کردند. بر اثر کوشش و تلاش بی حد، کشور کاملاً آباد شد. راه های زیادی ساختند و کارخانه های جدید وارد کردند. وضع شهرها و دهات به کلی دگرگون شد و تعداد یهودیان به دو میلیون نفر رسید.

تنبیه قوم اسرائیل و پراکندگی آن ها در جهان طبق پیشگویی پیامبران انجام شد. امروز پس از 1900 سال، این قوم به وطن خود مراجعت کرده است و این امر هم درست مطابق پیشگویی انبیا انجام می شود. کتاب مقدس چطور توانسته است حوادث را هزاران سال قبل از وقوع پیشگویی نماید؟ تنها علت این است که پیامبران با قدرت و حکمت روح القدس سخن گفته اند.

به قلم: کشیش گوردن لیندسی- 1976 میلادی

مترجم: کشیش شهید ط. میکائیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO