سؤالات کاربران

چرا در فصل اول کتاب ایوب می‌گوید شیطان به حضور خدا آمده بود؟ مگر او از حضور خدا رانده نشده بود؟ و چرا خدا با شیطان بر سر ایوب شرط‌بندی کرد؟

رای بدهید

چرا در فصل اول کتاب ایوب می‌گوید شیطان به حضور خدا آمده بود؟ مگر او از حضور خدا رانده نشده بود؟ و چرا خدا با شیطان بر سر ایوب شرط‌بندی کرد؟

داستان ایوب در کتاب مقدس یکی از برجسته‌ترین مثال‌ها دربارۀ ایمان و صبر است. ایوب در شرایطی که سختی‌ها و مصیبت‌های فراوانی بر او نازل می‌شود، در وفاداری به خدا پایدار می‌ماند. در آغاز کتاب ایوب، ما شاهد حضور شیطان در محضر خدا هستیم که نشان‌دهندۀ این است که شیطان نقشی جدی و واقعی در داستان کتاب مقدس دارد؛ اما این به معنای پذیرش او در مقام فرزند خدا نیست.
هدف خدا از این آزمایش نشان دادن عمق ایمان و اعتماد ایوب به کسانی بود که مانند او این مسیر ایمان و توکل به خدا را طی می‌کنند و با چالش‌هایی مانند ایوب روبرو می‌شوند، نه ثابت کردن چیزی به شیطان یا ایوب. خدا دانای مطلق است و آینده را می‌داند. این داستان بیشتر برای بیان قدرت ایمان و وفاداری است که در کنار سختی‌های همیشگی دنیای ما می‌ماند.
بازنگری به این داستان ما را به یاد می‌آورد که هیچ چیز خارج از سیطره و قدرت خدا نیست. او از همه چیز آگاه است و حتی اگر ظاهراً به نظر برسد که ارواح شریر نفوذی دارند، نهایتاً خدا است که همه چیز را تحت سلطه و حاکمیت خود دارد. ایوب توانست از چالش‌هایش سربلند بیرون بیاید، چون خدا او را یاری و حمایت کرد.

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO