زندگی روزمره مسیحیکلیسا

چرا داشتن رحمت در خدمت یک مسیحی، اهمیت دارد؟

رای بدهید

“اما آن حکمت که از بالاست، نخست پاک است، سپس صلح آمیز و ملایم و نصیحت پذیر، و سرشار از رحمت و ثمرات نیکو، و بری از تبعیض و ریا.” رساله یعقوب 3: 17
رحمت مانند الماس؛ چند وجهی است. وقتی یاد بگیرید که چگونه حامل رحمت باشید، خدمت شما دگرگون خواهد شد.
شش وجه رحمت که بایستی در خدمت خود داشته باشید عبارتند از:

1) رحمت یعنی بهانه های مختلف مردم را تحمل کنیم
چگونه می توانید برای فرزندان، همسر و افراد کلیسا صبر بیشتری داشته باشید؟ کتاب مقدس در رساله یعقوب 3: 17 می فرماید: “اما آن حکمت که از بالاست، نخست پاک است، سپس صلح آمیز و ملایم و نصیحت پذیر، و سرشار از رحمت و ثمرات نیکو، و بری از تبعیض و ریا.” هر چه بیشتر به حکمت خدا تکیه کنید، همانقدر صبور و پر از رحمت خواهید بود.

2) رحمت یعنی به اطرافیان زخمی خود کمک کنید
هرگز نمی توانید همسایه خود را مثل نفس خویش محبت کنید اگر رحیم نباشید. امثال سلیمان 3: 27 می فرماید: “اگر می توانی به داد کسی که محتاج است برسی، کمک خود را از او دریغ مدار.” اما خدا فقط نظاره گر کمک شما نیست بلکه حالت شما را هنگام کمک نیز می بیند: ” (وقتی) رحم کننده، با شادمانی” (رومیان 12: 8)

3) رحمت یعنی به کسانی که به شما آسیب می رسانند، نیکی کنید
وقتی کسی به ما آسیب می رساند، به طور معمول با او بداخلاقی می کنیم و یا می خواهیم از آن شخص جدا شویم. اما رحمت یعنی به مردم آنچه را که نیاز دارند بدهیم و نه آنچه را لایق آن هستند. چرا باید این گونه باشیم؟ زیرا این همان کاری است که خدا با شما می کند: ” اما شما، دشمنانتان را محبت کنید و به آنها نیکی نمایید، و بدون امیدِ عوض، به ایشان قرض دهید، زیرا پاداشتان عظیم است، و فرزندان آن متعال خواهید بود، چه او با ناسپاسان و بدکاران مهربان است. پس رحیم باشید، چنانکه پدر شما رحیم است.” (لوقا 6: 35-38)

4) رحمت یعنی با کسانی که خاطر شما را آزرده می سازند، مهربانی کنید
به جای تلاش برای پیروزی در مشاجرات، تلاش شما باید این باشد که در امر صید جانها پیروز باشید. رساله یهودا 1: 22-23 می فرماید: “به کمک کسانی بشتابید که در تردید به سر می برند، تا بر شک خود غلبه کنند. گمراهان را از آتش مجازات رهایی دهید، اما مراقب باشید که خودتان نیز به سوی گناه کشیده نشوید. در همان حال که دلتان بر این گناهکاران می سوزد، از اعمال گناه آلود ایشان متنفر باشید.”

5) رحمت یعنی ساختن پل های عشق و محبت با مردمی که دوست داشتنی نیستند
این همان چیزی است که من آن را رحمتِ از پیش طراحی شده می نامم چون شما عمداً با افرادی که هیچ دوستی ندارند یا در محل کار و جامعه پذیرفته نیستند، دوستی برقرار می کنید. هنگامی که فریسیان از عیسی سؤال کردند که چرا او با باجگیران و سایر افراد پذیرفته نشده در جامعه معاشرت دارد، عیسی در پاسخ فرمود: “بروید و مفهوم این کلام را درک کنید که “رحمت را می پسندم، نه قربانی را.” زیرا من نیامده ام تا پارسایان بلکه تا گناهکاران را دعوت کنم.” (متی 9: 13).

6) رحمت یعنی برای روابط خود بیشتر از قوانین و قواعد ارزش قائل باشیم
رومیان 13 : 10 می فرماید: “محبت، به همسایه خود بدی نمی کند؛ پس محبت تحقق شریعت است.” اگر می خواهید شخصی رحیم باشید، مردم را مقدم بر خط مشی های خود قراردهید. روابط را مقدم بر مقررات قرار دهید. عشق را فراتر از قانون برگزین.

امروز از خود این سؤال را بکن که چگونه می توانی نسبت به اطرافیان خود عامداً رحیم باشی؟

نوشته: کشیش ریک وارِن
ترجمه: مهتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO