سؤالات رایجعیسی مسیحکتاب مقدس

پیروزی عیسی بر دیوها و ارواح پلید

5/5 - (1 امتیاز)

پیروزی عیسی بر دیوها و ارواح پلید

(۱) عهد جدید بارها از افرادی سخن می گوید که تحت سلطۀ شیطان هستند؛ ارواح شریر به طور دائمی در بدن این اشخاص ساکنند، آنها را رنجور می سازند و زندگی شان را تحت سلطۀ خود می گیرند. در سرتاسر چهار انجیل (روایت «خبر خوش» و زندگی حقیقی عیسی مسیح)، عیسی با اقتدار و نفوذ خود انسان ها را از اسارت ارواح آزاد می سازد. برای مثال، انجیل مرقس بارها تشریح می کند که عیسی در اقتدار الهی اش با دیوها گفتگو می کرد و در برابر آن ها مقاومت می نمود: ۱: ۲۳-۲۸، ۳۲-۳۴ و ۳۹؛۳: ۱۰-۱۲و ۱۴-۱۵؛ ۱۵-۲۰؛ ۶: ۷ و ۱۳؛ ۷: ۲۴-۳۰؛ ۹: ۱۴-۲۹؛ ۱۶: ۱۷.

(۲) عیسی در معجزه های خود بیشتر بر قدرت شیطان و نیروهای دیوها حمله می کند (برای مثال، ۱: ۲۶، ۳۴ و ۳۹؛ ۳: ۱۰-۱۱؛ ۱۵-۲۰؛ ۹: ۱۷-۲۹؛ م.ک. با لوقا ۱۳: ۱۶). عیسی به وضوح بیان کرد که یکی از اهداف او از آمدن به دنیا، نابود ساختن اعمال شیطان و آزاد کردن کسانی است که شیطان به بردگی خود در آورده است (متی ۱۲: ۲۹؛ مرقس ۱: ۲۷؛ لوقا ۱۴: ۱۸).

(۳) یکی از راه های عیسی برای بستن و نابودی قدرت شیطان، اخراج ارواح است (یعنی، با اقتدار خود آن ها را مجبور می کند که بدن انسان را ترک کنند و در نتیجه، دست آن ها از کنترل زندگی شخص کوتاه می شود). ولی شکست کامل شیطان و شریر در مرگ و قیام عیسی میسر است (یوحنا ۱۲: ۳۱) و جریمۀ گناه ما پرداخته شد. این پیروزی، قدرت پادشاهی شیطان را تضعیف کرد و قدرت ملکوت خدا را به زندگی مردم بازگردانید (ر.ک. به مقالۀ ملکوت خدا، و جدول ملکوت خدا در مقابل پادشاهی شیطان). عیسی با کار و فدا ساختن جان خود، شکست شیطان را قطعی نمود و پیروزی خدا را بر او به دست آورد (عبرانیان ۲: ۱۴).

(۴) جهنم (در یونانی، گِهِنا)، محلی برای مجازات ابدی، عذاب و دوری از خدا است. خدا جهنم را برای شیطان و دیوهای او مهیا ساخته است (متی ۸: ۲۹؛ ۲۵: ۴۱).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO