زندگی روزمره مسیحی

پیام عید پاک: اندیشه و نگرانی ما در بارۀ سنگ قبر

رای بدهید

پیام عید پاک: اندیشه و نگرانی ما در بارۀ سنگ قبر

ما انسان ها اغلب اوقات درگیر مسائلی هستیم که ما را با خود مشغول ساخته است. مانند مشکلات مالی، بیماری ها، فوت عزیزی و غیره. بعضی از ما نیز با انواع مختلف افسردگی ها درگیر هستیم. راستی راه حل آن چیست؟

در مرقس 16: 1- 8 می خوانیم که زنان به طرف قبر مسیح رفتند و در راه نگران بودند که سنگ قبر را چه کسی از جلو قبر بر خواهد داشت؟ برای آن ها موضوع مهم، تدهین یک مرده بود. ما انسان ها بیشتر دوست داریم مردگان خود را تدهین کنیم تا این که خبر خوش قیام را بشنویم. واقعا عجیب است!

خیلی از اوقات خدایی را می پرستیم که در قبر مرده است و نه خدایی که زنده است. رابطه ای داریم که مرده است و حالت خشک شریعت گونه دارد تا این که زنده باشد. برای ما مهم ترین چیز این است که مراسم و آئین هایی را انجام دهیم و بعد به خانه برویم. در ضمن غصه ها و مشکلات ما از مسائل مهم دیگر ما است که با آن ها دائم در کشمکش هستیم.

سنگ را چه کسی بر خواهد داشت؟ چه کسی می تواند مشکل مالی مرا برطرف سازد. چه کسی می تواند این مرض مرا از بین ببرد. به هر دری می کوبیم به جز منجی زنده. در حقیقت برای هر مشکل ما، خدایی وجود دارد که مرده است و نه زنده و برای همین به دنبال جانشینی برای این خدای مرده می گردیم.

امروز خبر خوشی برای شما دارم، همان خبر خوشی که فرشتگان به زنان، وقتی به سر قبر رفتند، دادند: شما در جستجوی عیسای ناصری هستید که بر صلیبش کشیدند. او برخاسته است؛ این جا نیست.
جواب همۀ مشکلات و گناهان و سختی ها وبیماری ها و کمبودهای ما در رستاخیز عیسی مسیح از مردگان نهفته است. مسیح از مردگان برخاسته است. هللویاه.

دیگر به فکر سنگ قبر نباش. به فکر تدهین مرده نباش بلکه این گونه بیاندیش که من خدایی را دارم که زنده است و می تواند پاسخ گوی تمام نیازهای من باشد. اما فراتر از نیازهای ما، او به ما قدرتی می دهد که زندگی پیروزمندانه داشته باشیم. خدای ما خدای فوق از حد کافی است. او می تواند فراتر از آنچه که نیاز خود می دانیم، عمل کند. به دعای پولس رسول در افسسیان 17:1-23 توجه کنید.

بسیاری می گویند چگونه می توانم زندگی پیروز و غالب بر گناه داشته باشم؟ چگونه می توانم بر ضعف هایم پیروز شوم؟ چگونه می توانم دیگر شکست نخورم. رمز آن در قوت قیام مسیح است. قدرت قیام مسیح در شمایعنی مسیحی ایماندار نهفته است و می تواند خیلی بیشتر از آن چه فکر کنید یا تصور کنید، در شما عمل کند.
شاید هنوز قلب خود را به عیسی مسیح نسپرده ای. باید بگویم مهم ترین و فوری ترین کاری که باید امروز انجام دهی این است که زندگی خود را تسلیم این نجات دهندۀ زنده کنی. همۀ رهبران، فلاسفه، پادشاهان و پیامبران و قهرمانان بزرگ مردند ولی عیسی مسیح زنده است. او سه روز پس از مرگ زنده شد و امروز می تواند رابطه ای زنده با تو برقرار کند. آن چه امروز با شما در میان می گذاریم انجام تشریفات و مناسک مذهبی نیست، بلکه رابطه ای است زنده بین ما و خدای زنده.

امروز با من این دعا را از صمیم دل بکن:
«خدای پدر اعتراف می کنم که گناهکارم. ایمان دارم که عیسی مسیح به خاطر گناهان من بر بالای دار صلیب رفت و فدای گناهان من شد. او قربانی شد تا من از گناه پاک شده زندگی مقدسی داشته باشم. امروز اعتراف می کنم که عیسی مسیح به خاطر گناهان من مرده و حقیقتا خداوند من و پسر خداست. ایمان دارم او از مردگان برخاسته تا به من قدرت بخشد که زندگی مقدسی را دنبال کنم. مرا پاک کن و به من زندگی جدید عطا کن. در نام عیسی مسیح تقاضا می کنم. آمین

نوشتۀ کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO