کشیشان، شبانان و خادمینکلیسا

پیام رستاخیز مسیح برای کشیشان و شبانان در ایام کرونا: برای معجزه هرگز دیر نیست!

رای بدهید

هر کشیشی نیاز به امید دارد. بدون امید نمی توان زندگی کرد و بدون آن نمی توان رهبری کرد. و در نتیجه همۀ اینها قطعاً نمی توان درمورد امید موعظه نیز کرد. امید چیزی است که باید شخصاً ان را بپذیرید و دریافت کنید. در طول این اپیدمی در یک سال گذشته احتمالاً در ارتباطات خود در کلیسا به افراد بسیاری کمک کرده اید  تا امیدی تازه بیابند. پس از گذشت یک سال از سخت ترین فصلهایی که هر یک از ما آن را تجربه کرده ایم و در پی کمک به دیگران برای داشتن امید بوده ایم، شاید اکنون در خود نیز نیاز مبرم به این امید پیدا کرده باشید.

پس درمیان درد و رنج وسختی، کجا می توانیم امید را جستجو کنیم؟ بهترین جا برای دریافت آن همانا رستاخیز مسیح یعنی رویداد اصلی در کل تاریخ می باشد.

اکثر مردم امید را به خوبی درک نمی کنند. آنها فکر می کنند امید فقط آرزو کردن  یا خوش بینی در مورد آینده است. اما امید براساس آنچه فکر می کنید یا انجام می دهید نیست. امید همان چیزی است که شما فکر می کنید خدا می تواند انجام دهد و براساس واقعیت است. امید می گوید درعین حالی که ” این واقعه بد؛ واقعا بسیار بد است  و فکرمیکنم که نگرانی از این بدتر نمی شود؛ اما معتقدم که خدا می تواند مرا از آن عبور دهد چون همه چیز را در کنترل خود دارد.”

این همان چیزی است که قیام مسیح به ما می آموزد یعنی برای معجزه هرگز دیر نیست.

پطرس ، که قیام عیسی را از نزدیک تجربه کرد، چند سال پس از این واقعه چنین نوشت: ” که بوساطت او شما بر آن خدایی که او را از مردگان برخیزانید و او را جلال داد؛ ایمان آورده اید، تا ایمان و امید شما بر خدا باشد.” (1 پطرس 1: 21).

امید در دسترس ماست چون عیسی زنده است!

مشکل اینجاست که اکثر مردم امید خود را به چیزهایی نادرست مثل موفقیت، حقوق، موقعیت، امتیاز یا قدرت، قرار می دهند یعنی همه چیزهایی که نوسان دارند و متزلزل می باشند. حتی کشیشان گاهی اوقات در نقطه امید خود گمراه می شوند.

درعوض، باید امیدمان را به چیزی بگذاریم که تغییرناپذیر و پابرجا است یعنی عشق خدا به ما. مریم مجدلیه این حقیقت را به ما یادآور می شود. در تمام زندگی خود، او فقط به دنبال دریافت محبت از دیگران بود، اما در عوض مورد آزار و سوءاستفاده قرار گرفت. تا اینکه یک روز با عیسی ملاقات کرد.

برای اولین بار کسی را یافت که با او با احترام و متانت رفتار می کند. کسی که قبل از اینکه بخواهد از او استفاده کند به او اهمیت داد. عیسی او را همان گونه که همیشه در آرزویش بود، بدون قید و شرط دوست داشت.

عیسی نه فقط او را دوست داشت بلکه او را آزاد ساخت. او را از عادت ها، آزارها و معاملات آزاردهنده که زندگی او را به هم ریخته بود، رهایی داد.

اما وقتی عیسی مصلوب شد، همه چیز تمام شد. حداقل، بدتر از همه برای مریم! وقتی او صبح عـید پاک (پِسَح) بر روی مقبره رفت و دید که بدن عیسی مفقود شده بود، شروع به گریستن نمود. تنها کسی که تا آن زمان اورا  بدون قید و شرط دوست می داشت، مرده بود. اودر غم از دست دادن عیسی، شروع به ناله وسوگواری نمود و وضعیت برایش ناامید کننده بود. مریم هم مانند ما وقتی  رؤیاهایمان از بین می رود، روابطمان شکسته می شود یا دردمان تمام نشدنی  به نظر می رسد؛ گریه کرد.

در حالی که آخرین تدارکات خود را برای عید قیام انجام می دهید، ممکن است احساس ناامیدی هم داشته باشید. می توانید افکارتان را بر روز یکشنبه متمرکز کنید. شاید احساس کنید آمادگی آن را ندارید و شاید در طول یک سال گذشته با تصمیمات دشواری بمباران شده اید و احساس می کنید که کم آورده اید و خدمتتان را در این آخر هفته نامتعادل می بینید و شاید با یک بحران شخصی روبرو هستید – مانند یک ازدواج سنگین و یا فرزندتان مهاجرت کرده باشد.

اما این چیزی است که می توانیم از مریم بیاموزیم که:

برای معجزه هرگز دیر نیست.

هنگامی که مریم  اولین باردر روز رستاخیز با عیسی روبرو شد، عیسی او را به نام صدا کرد و سپس دو سؤال از او پرسید. آنها همان دو سؤالی هستند که می خواهم دراین عید پاک از خود بپرسید:

  • چه چیزی مرا ناامید می سازد؟ شاید این یک رابطه در زندگی شما باشد. شاید یک رؤیای خدمتی باشد که به نظر می رسد؛ هرگز تحقق نخواهد یافت.
  • دنبال چه چیزی هستم تا این درد را برطرف سازم؟ اگر پاسخ شما به این سؤال غیر از خدا چیز دیگری باشد، بی تأمل ناامیدی به سراغتان خواهد آمد.

کشیش عزیز، عیسی درست مانند کاری که با مریم کرد، به شما می نگرد و اسمتان را صدا می زند.

عیسی می فرماید: “من تو را می شناسم و اسمت را بخوبی می دانم. برای من  اهمیت دارد که تو در چه وضعیتی هستی.” ؛ “هرگز برای معجزه دیر نیست. هرگز مأیوس و ناامید مشو، من شفا دهندۀ تو خواهم بود.”

در حالی که قلب خود را برای خدمت در این عید رستاخیز آماده می کنید، این کلمات مختص شما هستند و نه فقط برای کسانی که به آنها خدمت می کنید. داستان عید رستاخیز داستان شماست.

مهم نیست که در چه موقعیتی قرار دارید، وضعیت شما ناامید کننده نیست. عیسی اوضاع مریم را کاملاً تغییر داد. او می تواند همین کار را برای شما نیز انجام دهد.

برای معجزه هرگز دیر نیست!

 

نوشته: کشیش ریک وارِن

ترجمه: ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO