کتاب مقدسکلیسا

پس از پایان سومین سفر بشارتی و وقتی پولس وارد اورشلیم شد، یهودیان چگونه از او استقبال کردند؟

رای بدهید

پس از پایان سومین سفر بشارتی و وقتی پولس وارد اورشلیم شد، یهودیان چگونه از او استقبال کردند؟

به اعمال رسولان ۲۱: ۱۷-۲۳: ۳۰ مراجعه شود.)

– پولس در اورشلیم:

پولس در ماه ژوئن سال ۵۸ میلادی وارد اورشلیم شد (اعمال رسولان ۲۰: ۱۶). این پنجمین سفر او به اورشلیم پس از ایمان آوردنش به مسیح می باشد. در فاصلۀ بین این سفرها، او عدۀ کثیری از غیر یهودیان را به سوی ایمان مسیحی هدایت نموده بود و به همین دلیل یهودیان بی ایمان از او متنفر بودند. پولس پس از سپری نمودن یک هفته در اورشلیم، عهد خود را در معبد به جا آورد و یهودیان او را شناختند. آن ها شروع به فریاد زدن کردند و همچون سگان درّنده خو به او حمله کردند. شاید یکی از وقایع بی سابقۀ زندگی پولس بود. سربازان رومی نیز وارد صحنه شدند تا او را که از فرط کتک خوردن در شرف موت بود، نجات دهند.

در راه قصر رومی، همان قصری که در آن پیلاتس، ۲۸ سال پیش حکم قتل مسیح را صادر نموده بود، پولس با اجازۀ سربازان رومی سخنرانی ایراد نمود، او در سخنانش به داستان ظهور عیسی به او در راه دمشق اشاره نمود. شنوندگان با دقت به سخنان پولس گوش فرا می دادند تا این که او کلمۀ «غیر یهودیان» را بر زبان راند. در این لحظه دوباره در میان جمعیت همهمه ای سر گرفت.

روز بعد افسران رومی پولس را نزد شورای یهودیان حاضر کردند تا دلیل این هیاهو را بفهمند. این همان شورایی بود که رأی مصلوب شدن مسیح را صادر نمود و خود پولس روزی عضو آن محسوب می شد. همان شورایی که حکم به سنگسار کردن استیفان داد و تصمیمات مشابهی جهت نابود ساختن کلیسا به مرحلۀ اجرا نهاده بود. کمی مانده بود که پولس در دست های آن ها قطعه قطعه شود،  ولی سربازان او را دوباره به قصر بازگرداندند.

آن شب، در قصر، خداوند پولس را دلگرم کرد و او را مطمئن ساخت که به روم خواهد رفت (۲۳: ۱۱). پولس اغلب آرزو می داشت که به روم برود (رومیان ۱: ۱۳). در افسس، این نقشه به طور کامل شکل گرفت (۱۹: ۲۱). او قبل از سفر به اورشلیم مطمئن نبود که از آنجا جان سالم به در خواهد برد ولی از حالا به بعد او مطمئن بود، چون خدا به او این چنین گفته بود.

روز بعد، بهودیان به از سرگیری توطئه بر علیه پولس پرداختند. آشفتگی عمومی به اوج خود رسیده بود. ۷۰ سواره نظام ۲۰۰ سرباز و ۲۰۰ نفر نیزه دار جهت بیرون بردن پولس از شهر در تاریکی شب، در صحنه حاضر بودند.

برگرفته از کتاب راهنمای کتاب مقدس از انتشارات شورای کلیسایی 222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO