زندگی روزمره مسیحی

بخشیدن امکان دارد اما فراموش کردن خیر!

4.9/5 - (15 امتیاز)

بخشیدن امکان دارد اما فراموش کردن خیر!

شاید تو هم این عبارت را بارها شنیده ای که: «ببخش و فراموش کن». ولی  مشکل بزرگی در این عبارت هست و آن این که: این امری غیرممکن و غیرقابل اجرا است!

این واقعیتی است که هرگز نمی توانی صدمه ای که در زندگی ات وارد شده، فراموش کنی. بنابرین هر گونه تلاش در این مسیر بیهوده است. چون وقتی سعی می کنی آن را فراموش کنی، برعکس تمرکز تو بر آن بیشتر می شود.

خدا از تو نمی خواهد که فراموش کنی بلکه به او اعتماد کنی و ببینی که چگونه در نهایت او صدمۀ وارد شده را برای خیریت تو برمی گرداند.

واین مهم‌تر از فراموش کردن است چون با این طرز فکر به خاطر نیکویی هایی که در این شرایط وارد زندگی ات خواهد شد روحیه ای شکرگزار خواهی داشت اما برای چیزهایی که می خواهی فراموش کنی نمی توانی شکرگزار باشی.

در رومیان 8: 28 می خوانیم: «می‌دانیم در حق آنان که خدا را دوست می‌دارند و بر طبق ارادۀ او فرا خوانده شده‌اند، همۀ چیزها با هم برای خیریت در کار است.» (ترجمۀ هزارۀ نو)

آیۀ فوق را اشتباه برداشت نکنیم. مقصود کتاب مقدس این نیست که همه چیز خوب است. چون واقعیت این است که همه چیز خوب نیست. سرطان، بیماری، طلاق، جنگ، سوءاستفاده شدن و خیلی چیزها در زندگی ما بد هستند. هر چیزی که در این دنیا اتفاق می افتد الزاماً خواست خدا نیست.

اما خدا به ما می گوید: اگر به من اعتماد کنی، می توانم بدی های زندگی ات را برای خیریت تو استفاده کنم. اگر نزد او بیایی و بگویی: «خدایا، تمام نقاط زندگی ام را به تو تسلیم می کنم»، او آرامش خود را جایگزین آن ها می کند.

آرامشی که او به تو می دهد از دانش به این موضوع برخاسته که حتی اگر دردها و زخم های زندگی ات را درک نمی کنی می توانی ببخشی چون یقین داری که خدا، آن دردها را تبدیل به خیر و برکت تو می کند.

این را به خاطر بسپار: لازم نیست خطایی را که کسی نسبت به تو مرتکب شده، فراموش کنی بلکه به خدا توکل کن تا تو را در بخشیدن آن شخص یاری دهد و در نتیجه شاهد نیکویی باشی که خدا از رنج تو نصیبت می کند.

 

تبادل نظر:

  • آیا کسی هست که نمی توانی به خاطر این که تلاش کرده ای صدمه ای را که او بر تو وارد کرده فراموش کنی، ببخشی؟
  • با توجه به اینکه فراموش کردن امری غیرممکن است، امروز چه می خواهی بکنی تا او را ببخشی؟
  • آیا موردی در زندگی تو هست که خدا موقعیت دردناک تو را به خیریت برگردانده؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن- 23 ماه مِی 2022

ترجمۀ ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO