پیام های کشیش جلیل سپهر

همۀ شما دعوت شده‌اید تا در اثر قدم‌های مسیح گام بردارید (اول پطرس 2: 21)

رای بدهید

همۀ شما دعوت شده‌اید تا در اثر قدم‌های مسیح گام بردارید (اول پطرس 2: 21)

مردم زمانی تو را مانند خرگوش می‌دوانند که شرایط زندگی‌ات طوری است که باید مانند لاک‌پشت آهسته گام برداری و زمانی مانند لاک پشت، آهسته راه می‌برند که لازم است مانند خرگوش سرعت بگیری. دیگران می‌خواهند تو موافق سرعت دلخواه سلیقه و خواستۀ آنها قدم برداری. به عبارتی خودت را با آن‌ها هماهنگ کنی، نه با رؤیا و ظرفیت و توانایی خودت.

تنها کسی که ما را درک می‌کند کسی است که خودش را بخاطر ما از جلال الهی خالی کرده به میان ما آمده و به قیمت صلیب شبیه ما شده و موافق ظرفیت‌مان عمل می‌کند تا بتوانیم رؤیای خودمان را زندگی کنیم نه تفالۀ عقاید و مزۀ دهن و عرف و عادت و سلیقۀ دیگران را (فیلیپیان 2: 7و8).

قدم‌هایت را با قدم‌های خدایی تنظیم کن که قدمهایش را با قدمهای تو تنظیم کرده و برای هر پیچ و خمِ جادۀ زندگی سرعتی مناسب توانایی‌ات در نظر گرفته تا نه عقب بمانی نه جلو بزنی، نه چپ کنی و نه تصادف؛ بلکه به سلامتی به مقصد برسی.

هرگز به فکر رقصیدن به ساز دیگران نباش. توقعات آنها جیب گشادی است که انتها ندارد و با هیچ مبلغ و هزینه و ایثار و از خود گذشتگی‌ات پُر نخواهد شد. در صحنۀ زندگی، جسورانه خودت باش و سخاوتمندانه خودت را زندگی کن؛ حتی اگر هیچ‌کس در تمام طول راه تأیید و تشویقت نکرد.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO