خانوادۀ مسیحیزندگی روزمره مسیحیسؤالات رایجکلیسا

 «هر جا گنج تو است، دل تو نیز در آنجا خواهد بود.» (متی ۶: ۲۱)

5/5 - (2 امتیاز)

 «هر جا گنج تو است، دل تو نیز در آنجا خواهد بود.» (متی ۶: ۲۱) 

کتاب مقدس می فرماید: “هر جا گنج تو است، دل تو نیز در آنجا خواهد بود.”

امروز از خود این سؤال را بکنید که دل من کجاست؟!

واقعاً خیلی ساده است. دل شما جایی است  که پول و وقت خود را صرف می کنید. برای بعضی از شما، دلتان در مایملکتان است، جایی که پول خود را خرج می کنید. شاید دل شما در قایقتان یا محل استراحت یا ورزشی است که وقت و هزینه خود را صرف آن می کنید.

هر جا پول خود را خرج می کنید، دل شما نیز به همان سو راغب است! آیا مایلید به یک شرکت خاص علاقه مند شوید؟ کافی است سهامی از آن بخرید. از لحظه ای که سهمتان را خریدید، علاقه زیادی به آن شرکت خواهید داشت. اما اگر پول یا گنج شما در آنجا نباشد، به احتمال قوی حتی لحظه ای نیز به آن فکرنمی کنید.

جایی که وقت خود را می گذرانید نیز نشان دهندۀ علاقه و اشتیاق شماست. آیا مدعی هستید که به فرزندانتان عشق می ورزید؟ حقیقتی را به شما بگویم: اگر با آنها وقت نمی گذرانید، پس آنها را آنگونه که تصور می کنید دوست ندارید. شاید بگویید که دوست دارید اندام زیبایی داشته باشید، اما آیا به تمرینات ورزشی وقت می دهید؟ اگر پاسخ شما منفی است، گویای این است که با جدیت به دنبال داشتن اندام زیبا نیستید.

شاید فریاد می زنید که عیسی را دوست دارید، اما اگر وقتی را با او نمی گذرانید عشق و محبت شما به او آنقدر که فکر می کنید جدی نیست!

وقتی تقویم و صورت حساب بانکی مردم را بررسی کنید متوجه عشق و علاقۀ آنها خواهید شد. نحوه استفاده از وقت و پولشان به شما نشان می دهد که واقعاً چه چیزی برایشان اهمیت دارد.

شاید فکر می کنید به بعضی چیزها علاقۀ زیادی دارید اما واقعیت امر چیز دیگری باشد! اگر برای آنچه تصور می کنید برایتان مهم است وقت و هزینه ای صرف نمی کنید، پس دل شما نیز در آن نیست و فقط خود را فریب می دهید.

اگر وقت و پول خود را  به خدا تقدیم می کنید، حدس بزنید دل شما به چه سمتی جذب می شود؟ درست حدس زدید!  به سمت او و چیزهایی که او دوستشان دارد.

وقتی با خدا وقت می گذرانید، با او صمیمی تر می شوید، چون بیشتر او را می شناسید. تقدیم وقت و مالمان به خدا یک عمل پرستشی است و محبت خود را به او ابراز می کنیم. اینجاست که دل شما با دل او همسو می شود.

امروز دل شما کجاست؟ و یا به سخنی دیگر دوست دارید کجا باشد؟ تصمیم بگیرید که قلبتان در گرو چه چیز یا چه کس باشد؟ آنگاه وقت و پول خود را در آنجا سرمایه گذاری کنید. طولی نخواهد کشید که دل خود را نیز آنجا خواهید یافت!!!

نوشته: کشیش ریک وارِن- ۱۴ ژوئن ۲۰۲۱

ترجمه: ژاسمن پتروسیان مسیحی

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO