پیام های کشیش جلیل سپهرزندگی روزمره مسیحی

نهالی در قلب دیگران بکار!

رای بدهید

نهالی در قلب دیگران بکار!

در سال ۱۹۱۲ مردم توکیو به شهر واشنگتن ۳۰۰۰ درخت ساکورا هدیه دادند. از آن زمان سالانه در فصل بهار که این درختان شکوفه ‏می زنند و سمبلی از فرهنگ و تمدن ژاپنی ها را درقلب واشنگتن نمایان می سازند، صدها هزار نفر به دیدن این شکوفه ها می آیند و در مورد زیبایی های ژاپن سحن می گویند. ‏

امروز در مراسم ترحیمی شرکت کردم که هر چند در وسط هفته بود، بیش از دویست نفر از محل کار خود مرخصی گرفته و با احترام شرکت کرده بودند.

در حالی که این شخص نه معروف بود نه ثروتمند. نه شغل مهمی داشت و نه جایگاه سیاسی و فرهنگی و هنری و اجتماعی. اما او در مدت حیات کوتاه خود حداکثر مهربانی و خدمت را سخاوتمندانه در زندگی دیگران کاشته بود و تمام خاطراتی که بیان شد در مورد لطف و محبت و صداقت و سادگی او بود که بی دریغ آنچه از دستش برمی آمد برای همه انجام داده بود.

طریق نفوذ در قلب دیگران کاشتن نیکویی های خود در زندگی آنهاست. با پول می توان نظر مردم را خرید. با بحث می توان مردم را قانع کرد ولی نمی توان به قلبشان وارد شد. تنها طریق دل به دست آوردن نهال نیکویی در دل آن ها کاشتن است. مسیح فرمود : آن چه بکارید همان را درو خواهید کرد.

جلیل سپهر

www.lifespringiran.com
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO