خانوادۀ مسیحیزندگی روزمره مسیحیکلیسا

نمی توانید در سخاوت و بخشندگی، از خدا سبقت بگیرید!

3.5/5 - (8 امتیاز)

نمی توانید در سخاوت و بخشندگی، از خدا سبقت بگیرید!

کتاب مقدس می فرماید تنها یک راه برای امتحان خدا وجود دارد: از طریق دادن هدایا، به ویژه با پرداخت ده یک ها.

ملاکی 3: 9-10 می فرماید: “شما سخت ملعون شده اید زیرا که شما یعنی تمامی  این امّت مرا گول زده اید. تمامی عٌشرها را به مخزنهای من بیاورید تا در خانه من خوراک باشد و یهوه صبایوت می گوید مرا به اینطور امتحان نمایید که روزنه های آسمان را برای شما نخواهم گشود وچنان برکتی برشما نخواهم ریخت که گنجایش آن نخواهد بود؟” (ترجمۀ قدیمی)

اولین باری که به خدا اجازه دادم ایمانم را در مورد دادن ده یک ها امتحان کند، هیچ وقت فراموش نمی کنم. وقتی جوان 19 سالۀ دانشجوئی بودم، 500 دلار بدهی به دانشگاه داشتم که باید تا پایان ماه می پرداختم و یک 10 دلار هم به یکی از دوستانم بدهکار شدم و تمام آنچه که من در حساب بانکی ام داشتم 50 دلار بود و می دانستم که توانایی پرداخت بدهی هایم را ندارم. پس با خود چنین فکر کردم: “خدا فرموده او را امتحان کنم. پس امتحانش می کنم!”

بنابراین تصمیم گرفتم 50 دلار موجودی ام را از بانک برداشته و آن را به یک سازمان مسیحی هدیه کنم یعنی به یک انجمن كتاب مقدس آمریكائی كه كتاب مقدس چاپ می كند و به همراه آن یادداشتی با این مضمون نوشتم: “هر کس این نامه را بازمی کند؛ لطفاً برایم دعا کنید؟ من یک دانشجوی کالج هستم که مستمند وغریب و کمبود مالی دارم و در ضمن بدهی های شخصی دارم که باید آن را پرداخت کنم. اما تنها اعتمادم به وعده های خدا است که هر گاه او را در اولین جای زندگی ام قرار دهم، تمام نیازهای مرا برآورده می کند. لطفاً دعا کنید!”

نمی دانستم قرار است چه اتفاقی بیفتد.

حدود سه هفته بعد، برای سخنرانی آخر هفته از طرف کلیسایی برای برنامۀ جوانان دعوت شدم.

روز یکشنبه کشیش کلیسا به من گفت: “ریک، ما هدیه ای برای شما جمع کردیم”. من واقعاً فقط برای همکاری و کمک در آنجا بودم و وقت خوبی را هم می گذراندم و تنها چیزی که به فکرم خطور نمی کرد موضوع دریافت یک هدیه بود. پس منتظر ماندم تا به خوابگاه برسم و آن پاکت را باز کنم. وقتی پاکت را باز کردم، با  کمال تعجب دیدم داخل آن مبلغ 561 دلار بود که با آن توانستم 500 دلار بدهی شهریه ام را به دانشگاه و 10 دلار بدهی دوستم را بپردازم و 51 دلار باقی مانده را هم به عنوان  ده یک به خدا برگردانم! اگرچه باز هم پولی در بساط نماند اما دیگر هیچ بدهی نداشتم.

از آن زمان تا به امروز صدها بار کارهای عجیب خدا را شاهد بوده ام که  چگونه بر وعده اش عمل کرده.

شاید می گویید در نجات، آمرزش، آزادی و آینده خود در آسمان به خدا اعتماد دارید ولی بگذارید با یکدیگر صادق باشیم: آیا می توانید در امور مالی خود نیز به او اعتماد کنید؟ اگر پاسخ شما به این سؤال خیر است، دلیل آن چیست؟

وقتی به مسائل مالی خود می اندیشید، باید تصمیم خود را بگیرید: آیا به خدا در تحقق وعده هایش اعتماد دارید؟

پس از گذراندن عمری در پیروی از او، می توانم با اطمینان به شما قول دهم که مطمئناً به وعده هایش عمل می کند.

نوشتۀ: کشیش ریک وارِن

ترجمۀ: ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO