کتاب مقدس

نظری اجمالی بر کتاب اعمال رسولان

رای بدهید

نظری اجمالی بر کتاب اعمال رسولان

تشکیل و توسعۀ کلیسا، انتشار انجیل در میان غیریهودیان، زندگی و اعمال پولس

انجیل مسیح، به وسیلۀ رسولان به همۀ نقاط موعظه شد تا همۀ ملل ساکن در دنیای شناختۀ شدۀ آن زمان به آن پی ببرند (کولسیان ۱: ۲۳).

البته جریانات کتاب اعمال رسولان محدود می شود به داستان انتشار انجیل در فلسطین، بخش های شمالی تا انطاکیه و سپس بخش های غربی شامل آسیای صغیر، یونان و روم. به عبارت دیگر خبر انجیل در شهرهای مهم دنیای آن زمان انتشار یافت.

این کتاب، اعمال یا کارهای رسولان نامیده شده است؛ ولی بیشتر، اعمال پطرس و پولس را مورد تأکید قرار می دهد و در این بین به فعالیتهای پولس بیشتر اشاره شده است. پولس، رسول غیریهودیان بود و منظور از غیریهودیان، قومهای غیر یهود می باشد. در ارتباط با دید کلی کتاب های کتاب مقدس، موضوع اصلی کتاب اعمال رسولان، انتشار انجیل در میان غیریهودیان می باشد.

عهد عتیق، داستان رابطۀ هزار سالۀ خدا با قوم عبرانی است. در واقع این بخش از کتاب مقدس نشان گر این مطلب است که برکت به وسیلۀ قوم عبرانی به دیگر ملل خواهد رسید.

ماشیح، که عبرانیان منتظر او بودند، سال های متمادی به وسیلۀ انبیا مورد پیشگویی قرار گرفته بود. در کتاب اعمال رسولان کار عظیم و عالی خدا بین سایر ملت ها آغاز می شود. خانوادۀ الهی از حالت یک ملیتی خارج شده و به صورت یک نهاد بین المللی و جهانی ظاهر می شود.

برگرفته از کتاب راهنمای کتاب مقدس از انتشارات شورای کلیسایی 222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO