کتاب مقدس

مکاشفه فصل 11: کتابچه و دو شاهد

رای بدهید

مکاشفه فصل 11: کتابچه و دو شاهد

تفسیر باب ۱۱ دشوار است. یوحنا سمبولهای خود را از حزقیال ۴۰-۴۱ (پیدایش معبد) و زکریا فصل ۴ (درختان زیتون) می گیرد. پیمایش (اندازه گیری)، نشانۀ محافظت و توجه خدا از قوم خودش است. دو درخت زیتون نشان دهندۀ کلیسا است که تا پای مرگ وفادار می ماند. (طبق شریعت، عهد عتیق، حداقل دو شاهد می بایست بر واقعه ای شهادت دهند تثنیه ۱۹: ۱۵). نیروهای ضد خدایی متعلق به «وحش» شیطانی با آن دو شاهد می جنگند و قدرت دارند تا بکشند و بدنام کنند، ولی نمی توانند مانع از پیروزی آن ها شوند.

۱۰: ۴، به یوحنا فرمان داده می شود که چه بنویسد. همه آنچه را که او را می بیند، برای اطلاع عموم نیست.

چهل دو ماه (۱۱: ۲): برابر است با ۱۲۶۰ روز (آیۀ ۳)، و «یک زمان (۱سال)، دو زمان (۲ سال) و نصف زمان (۶ ماه)» (۱۲: ۱۴).ممکن است این عدد از مدت جبر و ظلم آنتیوخوس اپیفانس در اورشلیم، یا ۴۲ اردوی اسرائیل در بیابان گرفته شده باشد. اما مدت زمان دقیق این داوری به اندازۀ این واقعیت که خدا محدودیت مشخصی برای آن قائل شده، اهمیت ندارد.

سدوم و مصر (۱۱: ۸): مظاهر شرارت و ظلم. به نظر می رسد منظور از «شهر عظیم» اورشلیم باشد، ولی به احتمال قوی تر در این جا نیز همچون در اواخر کتاب مکاشفه، منظور از آن شهر، بشر سرکش است.

آیه های 14-19؛ کرنای هفتم: کرنای هفتم پایان را اعلام می کند. عیسی سلطنت می کند: جهان محل حکومت او است. حمد بر نام خدا ! صندوق عهد که روزگاری در مقدس ترین و غیر قابل دسترس ترین نقطۀ معبد مخفی بود، اکنون در معرض دید همگان است (آیۀ ۱۹). راه ورود به حضور خدا کاملاً باز است.

برگرفته از کتاب راهنمای کتاب مقدس از انتشارات شورای کلیسایی 222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO