پاسخ به اسلامکتاب افسانۀ اعداد (نقدی بر معجزات عددی در قرآن)

نقدی بر معجزات عددی قرآن: فصل چهارم- ستارۀ دنباله‌دار هالی (قسمت یازدهم)

5/5 - (1 امتیاز)

ستارۀ دنباله‌دار هالی

این ستاره که به اسم کاشف خودش ادموند هالی نامگذاری شده به دور خورشید می چرخد و این چرخش تقریبا ۷۶ سال طول می کشد. (76 سال کره زمین)

نام این ستاره در آیۀ ۷۶ سور ة انعام آمده است.

اگر به حروف قرمز نگاه کنید نام ستارۀ هالی را در آن می بینید.

کاری به تمسخرآمیز بودن این معجزه ندارم ولی باید خدمت این معجزه تراش عرض کنیم هالی شما فقط در سورۀ انعام نیامده. در سوره ها و آیات بسیاری این اسم وجود دارد که شمارۀ هیچ کدام هم ۷۶ نیست. برای مثال آیۀ ۱۸ سورۀ سباء:

ضمناً کرۀ ماه هر ۲۹ روز یکبار دور زمین می چرخد. لطفاً بفرمایید پس چرا اسمش در آیۀ ۸۲ (سورۀ اسری) ذکر شده است:

این گونه که آقایان معجزه تراش پیش می روند بعید نیست یک روز خواهند گفت نام کشور مالزی نیز در قرآن آمده (طه، ۵۹ )و چون ۵۹% این کشور پوشیده از جنگل است شمارۀ آیه اش را به درصد جنگلهایش نسبت خواهند داد.

اینجا بنده پا در کفش معجزه تراشان کردم و یک معجزه برای قرآن ساختم تا بدانید معجزه ساختن بسیار آسان است. شما نیز در هر کتابی که بگردید می توانید صدها جور معجزات از این قبیل برایش بسازید حتی برای کتابی که مخالف آن هستید. فقط کافی است فکر کنید ، فوت و فن کار را بلد باشید و همۀ جوانب را در نظر بگیرید. در این صورت بالاخره دو عدد پیدا خواهید کرد که باهم تناسب داشته باشند. برای مثال در قضیۀ مالزی، بنده اول حروف ابجد مالزی را در نظر گرفتم دیدم نشد. درصد مسلمینش را بررسی کردم دیدم جور در نیامد، تعداد جمعیت، وسعت، درصد تراکم، درصد رشد اقتصادی و خلاصه همه چیزش را بررسی کردم دیدم هیچ کدام ۵۹ نیستند تا اینکه درصد جنگلهایش را یافتم دیدم ۵۹% است.

برگرفته از کتاب افسانۀ اعداد

نوشتۀ بهزاد پوربیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO