دفاعیات ایمان

مسیحیت چیست؟ ۹- انسان چه باید بکند تا به وسیلۀ خدا بخشیده شود و از گناه نجات یابد؟

رای بدهید

مسیحیت چیست؟

۹- انسان چه باید بکند تا به وسیلۀ خدا بخشیده شود و از گناه نجات یابد؟

دوست گرامی، اکنون به سوالی می رسیم که برای من و شما و تمام مردم جهان اهمیت فراوانی دارد. چون به خوبی می دانیم که گناهکاریم،  باشد از خدا درخواست کنیم که به ما نشان دهد چه باید کنیم تا او ما را ببخشد و به حضور خود قبول فرماید. به طوری که می دانید عقاید مختلف فراوانی در این مورد وجود دارد. برخی از مردم فکر می کنند که چون از نژاد به خصوصی هستند و یا پیرو مذهب به خصوصی می باشند، بدون شک مورد قبول خدا خواهند بود‌ عده ای دیگر معتقدند که به وسیلۀ انجام کارهای نیک نمی توانند کارهای شرارت آمیز خویش را جبران نموده و بدین طریق نجات خود را بدست آورند. بعضی هم امیدوارند که یکی از انبیا یا مقدسین برای آنان دعا خواهد نمود و خدا را راضی خواهد کرد که آنان را ببخشد. لیکن کتاب مقدس به ما تعلیم می دهد که به وسیلۀ هیچ یک از این راهها نمی توانیم نجات ابدی را بدست آوریم. هیچ کس به اندازۀ کافی خوب نیست که مورد قبول خدای قدوس قرار گیرد.

آیا دیگر امیدی برای ما گناهکاران موجود نیست؟ بلی، خدا را سپاس باد، امیدی برای ما وجود دارد! آنچه ما نتوانستیم برای خویشتن انجام دهیم و آنچه هیچ‌ پیامبری نتواست برای ما انجام دهد، خدا بر اثر محبت عظیم خویش انجام داده است. کتاب مقدس می گوید: «و او است کفاره به جهت گناهان ما و نه گناهان ما فقط بلکه به جهت تمام جهان نیز…خون پسر او عیسی مسیح ما را از هر گناه پاک می سازد…اگر به گناهان خود اعتراف کنیم او امین عادل است تا گناهان ما را بیامرزد و ما را از هر ناراستی پاک سازد…”»(۱یوحنا ۲: ۲ و ۱: ۷ و ۹).

بنابراین، می بینیم که راهی که خدا برای گناهکاران گشوده است تا به وسیلۀ آن به سوی او بیائیم و مورد قبول او واقع شویم این است که به عیسی مسیح یعنی قربانی واقعی گناه ایمان آوریم و راه دیگری موجود نیست. زیرا عیسی می فرماید: «من و راه و راستی و حیات هستم، هیچ کس نزد پدر جز به وسیلۀ من نمی آید.» (یوحنا ۱۴: ۶) خدا پسر خود را فرستاد تا همۀ مردم جهان را نجات بخشد و عیسی همه را دعوت می کند که به سوی او بیابند. او گفت هرگز کسی را که به سویش می آید رد نخواهد نمود. معنی این فرمایش این است که هر کس در این جهات از گناه خویش متنفر شود و صمیمانه توبه کند و مسیح را که پسر خدا است به عنوان نجات دهنده خود بپذیرد حتماً بخشیده خواهد شد. هر کس اعم از پیر و جوان، فقیر و دولتمند، تحصیل کرده و بی سواد، بد و خوب، می تواند به سوی او بیاید. لیکن باید دانست که ایمان به مسیح فقط این نیست که ما به طور سطحی او را پسر خدا بدانیم. معنی وسمان به مییح این است که خود را به او بسپاریم همان طوری که یک نفر بیمار خود را به دستهای دکتر حاذقی می سپارد و به او اعتماد دارد که وی را شفا خواهد بخشید.

ما مسیحیان خوشحالیم که مسیح بر عکس موسی و سایر انبیای گذشته، مرده نیست و در قبر قرار ندارد. او زنده است و روحاً با ما می باشد. همان طوری که اودرر وقتی که چون انسانی در فلسطین زندگی می کرد، بیمارانش را که نزدش می آمدند شفا می بخشید، می تواند امروز هم مانند گذشته ما را نجات دهد. عیسی مانند نور خورشید، هم در زمین با ما است و هم در آسمان با پدر سماوی خود می باشد. او همیشه در حضور پدر است و در آنجا برای آنانی که به ا و ایمان دارند پیوسته دعا می کند. کتاب مقدس می گوید: «از این جهت نیز قادر است که آنانی را که به وسیلۀ وی نزد خدا آیند نجات بی نهایت بخشد چون که دائماً زنده است تا شفاعت ایشان را بکند». (عبرانیان ۷: ۲۵) مرگ او روی صلیب برای ما، و دعای دائمی او جهت ما نه فقط برای نجات ایمانداران از جهنم موثر می باشد بلکه می تواند آنها را در وقتی که در این جهان شریر زندگی می کنند پاک و مقدس نگه دارد. دوست گرامی، من با کمال صمیمیت دعا می کنم که شما و همۀ کسانی که جویندۀ خدا هستند، حاضر باشید این هدیۀ نجات الهی توسط مسیح را بپذیرید. هیچ کس نمی تواند نجات را بخرد، ولی خدا آن را به عنوان هدیه ای مجانی به ما عطا می قرماید به شرطی که ما دستهای ایمان را به سویش دراز کرده و آن را بپذیریم.

نوشتۀ دکتر ویلیام م. میلر

ترجمۀ کمال مشیری با همکاری کشیشِ شهید ط. میکائیلیان

انتشارات حیات ابدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO