زندگی روزمره مسیحیکلیسا

محبت خدا تو را از  هر گونه ترس نجات می بخشد تا به دیگران عشق بورزی!

5/5 - (1 امتیاز)

محبت خدا تو را از  هر گونه ترس نجات می بخشد تا به دیگران عشق بورزی!

آیا در رابطه هایت احساس آزادی می کنی یا ترس؟

شاید مانند بیشتر مردم خود را در چنین تنگنایی می بینی که: هم می خواهی با کسی صمیمی شوی و هم از صمیمیت با آن شخص در هراسی. هم طالب احساس آزادی در صمیمیت خود هستی و هم تا حدّ مرگ از آن می ترسی!

اغلب ترس و اضطراب موجب می شود که برای کنترل دیگران به مبارزه بپردازیم. ترس باعث احساس ناامنی می شود و ناامنی، تو را وادار به کنترل دیگران می کند و متقابلاً تلاش می کنی با کنترل شدن توسط دیگران مقاومت کنی! در نتیجه، نمی‌توانی به هیچ کس نزدیک شوی چون تمام وقت در حال جنگیدن برای کنترل کردن هستی. بنابراین احساس ناامنی مانع صمیمیت می شود و روابط تو را با دیگران نابود می کند.

اگر احساس عدم امنیت باعث نابودی رابطه هاست پس چه چیزی می تواند آن ها را احیا کند؟ محبت! محبت باعث شکوفایی رابطه هاست.

کتاب مقدس در اول یوحنا 18:4 می‌ فرماید: «در محبت ترس نیست، زیرا محبت کامل ترس را بیرون می راند. اگر می ترسیم این . . . نشان می دهد که محبت او را به طور کامل تجربه نکرده ایم».

محبت تمرکزت را از خودت به دیگران برمی گرداند و به این ترتیب ترس را بیرون می راند. مردم اغلب از من می پرسند: “آیا هر بار که می ایستی و برای تعداد زیادی در کلیسا موعظه می کنی برایت اتفاق افتاده که عصبی یا دستپاچه شوی؟ و من پاسخ می دهم: “صد البته!”

اما تفاوت در این است که: من به جای تمرکز بر خودم، بر افرادی که مقابلم نشسته اند و گوش می کنند توجه می کنم. اگر وقتی می ایستم تا صحبت کنم به این فکر کنم که نظر مردم در مورد مدل مو یا طرز صحبتم چیست، واضح است که می ترسم. اما از لحظه ای که به این می اندیشم که چقدر خانوادۀ کلیسایی ام دوست داشتنی هستند، ترس از وجود من رخت بر می بندد!

این مسئله در بارۀ هر رابطۀ دیگر هم صادق است. تمرکز بر طرف مقابل، به تو این توانایی را می بخشد تا ترس را از خود دور کنی.

راستی چطور می توانی قدرت کافی برای توجه به دیگران داشته باشی؟ این مسئله را با شناخت محبت خدا نسبت به خودت شروع کن. از لحظه ای که محبت خدا را نسبت به خودت درک کنی، احتیاجی به ثابت کردن خود نمی یابی. وقتی امنیت تو در عشق و محبت خداست، به این فکر نمی افتی که زندگی ات را برای خشنود ساختن دیگران تلف کنی.

آیا می دانی زندگی به این صورت چقدر باعث رهایی و لذت تو می شود؟ وقتی در رابطه ات با مسیح در امنیت کامل قرار داری، توقعات مردم هرگز تو را تحت فشار قرار نمی دهند. هویت و ارزش شخصی تو در مسیح است و نه آن چه دیگران در مورد تو فکر می کنند.

محبت خدا تو را از  هر گونه ترس نجات می بخشد تا به دیگران عشق بورزی!

 

تبادل نظر:

  • چه نگرانی ها یا ترس ها مانع باز کردن دل و زندگی تو به روی دیگران، از دوست گرفته تا همسر یا یکی از اعضای خانواده ات می شوند؟
  • در کدام رابطه ای آزادی را تجربه کرده ای؟ چه خصوصیاتی در تو و طرف مقابل کمک کرد تا از ترس آزاد شوی؟
  • این که خدا در مورد تو چه احساسی دارد، چه فکر می کنی؟ شناخت این مطلب چگونه می تواند بر رابطه هایت اثر بگذارد؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن- 5 اوت 2022

ترجمۀ ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO