پیام های کشیش جلیل سپهر

لحظات زندۀ امروز را قربانی خاطرات مردۀ دیروز نکن

رای بدهید

لحظات زندۀ امروز را قربانی خاطرات مردۀ دیروز نکن

خداوند می گوید اینک من چیز نویی به وجود می‌آورم (اشعیاء 43: 19)

فرض کنید با همسر گرامی، لب ساحل نشسته اید. نسیم ملایمی می وزد. صدای موج ها و مرغان دریایی شنیده می شود و شما در حالی که عاشقانه به همسرتان نگاه می کنید با یک دنیا احساس و لطافت می گویید: چقدر دوستـش دارید و با او خوشبختید. چقدر برایتان جذابست و چه طرح زیبایی برای بهتر شدن آیندۀ ازدواج تان دارید و چقدر به وجودش افتخار می کنید.

آن وقت اگر زن هستید، شوهرتان با عصبانیت بگوید:
یادته پارسال رفته بودیم خونۀ دایی نفهمت نذاشتی حساب پسر قالتاقش رو برسم، با مشت بزنم تو صورتش بچسبه به دیوار؟ یادته زن داییت چه قرشماربازی در آورد ؟ مادرت غش کرد کاهگل گذاشتن دم دماغش. با وانت بارِ درب و داغون برادر عقب موندت که پز قارقارکشو میده بردنش اورژانس؟ همش تقصیر توئه. باور کن تا انتقاممو ازش نگیرم آروم نمیشم.

یا اگر شوهر هستید خانم تان با عصبانیت بگوید:
یادته خواهر عقده ایت شبِ عروسی مون وقتی تو رو بوسید طوری دستـشو روی صورتت گذاشت که النگو هاش رو به رخ من بکشه. انگار من خونۀ بابام النگو ندیدم. بعدشم اونقدر جلف می رقصید همش پشتشو می کرد بمن. خوب بگو بیچاره، ترشیدی، تو خونه موندی، پسرا محلت نمی ذارن. داری دق می کنی. چرا عقـده ت رو روی سر من خالی می کنی. بدبخت بیچاره؟ اصلاً همش تقصیر توئه. تو هیچ وقت از من دفاع نکردی. باید جلوی همه می زدی توی دهنش تا دلم خنک می شد، می فهمید طرف منی نه اون عقده ای.

برای چند لحظه حدس بزنید شما اون زن یا اون شوهر آرام و با احساس این صحنه بودید که در برابر احساس لطیف تان با این جملات زمخت روبرو می شدید. چه حالی داشتید؟ چه احساسی به شما دست می داد؟

این دقیقاً مثل همان احساسی است که وقتی خدا با فیض و محبتش با ما صحبت می کند،ما با عصبانیت نق می زنیم. از زمین و زمان گله و شکایت می کنیم و دست آخر می گوییم خدایا تقصیر توست. تو چرا انتقام منو نگرفتی؟

اشعیاء 43: 18و19 می گوید خدا زمانی چیزی نو در زندگی ما به وجود می آورد که چیزهای گذشته را دیگر به یاد نیاوریم و در امور قدیم تفکر ننماییم.

باور کنید “خدا در ایستگاه زندگی امروز برای کسانی که هنوز در ایستگاه زندگی دیـروز جا مانده اند هیچ چیز جدیدی به وجود نمی آورد.”

لطفاً هرگز لحظات زندۀ امروز را قربانی خاطرات مردۀ دیروز نکنید.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO