کتاب مقدس

قبایل قوم اسرائیل- 4- قبیله یساکار     The Tribe of Issachar

رای بدهید

تعداد: هنگام مهاجرت به مصر، یساکار چهار پسر داشت که خانواده های اصلی قبیله از آنها پدید آمدند (پیدایش 46: 13؛ اعداد 26: 23 و 25؛ 1تواریخ 7: 1). تعداد مردان جنگجوی آنها، در زمان سرشماری که در کوه سینا صورت گرفت، 54400 نفر بودند که در میان سایر قبایل در مقام پنجم قرار گرفتند (اعداد 1: 28 و 29). در دومین سرشماری تعدادشان به 64300 نفر افزایش یافت که از نظر جمعیت در میان سایر قبایل در مقام سوم قرار گرفتند (اعداد 26: 25).

موضع: موضع قبیله یساکار در مدت زمان سفر به کنعان در شرق خیمه قرار داشت و در کنار آن برادرانش قبایل یهودا و زبولون بودند (2: 3-8). در آن زمان رئیس قبیله نتنائیل پسر صوغر بود (اعداد 1: 8)، بعداً یجال پسر یوسف که برای جاسوسی زمین رفت، جانشین او شد (اعداد 13: 7). فلطئیل پسر عزان، که یوشع را در زمینه تقسیم و واگذاری زمین بین قبایل، کمک کرد، جانشین یجال گردید (اعداد 34: 26).

موقعیت جغرافیایی: مطابق نبوت یعقوب (یساکار حمار قویست، در میان آغال ها خوابیده چون محل آرمیدن را دید که پسندیده است، و زمین را دلگشا یافت، پس گردن خویش را برای بار خم کرد و بنده خراج گردید. پیدایش 49: 14-15)، از آن جائیکه خطه او به واسطه رونق و ثروت محصولاتش توجه غارتگران متعدد را جلب کرد، قبیله یساکار مجبور به دادن خراج به آن قبایل غارتگر شد.

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO