کتاب مقدس

قبایل قوم اسرائیل- 10- قبیله بنیامین     The Tribe of Benjamin

رای بدهید

در پیدایش 46: 21 تعداد افراد نسل بنیامین ده نفر بیان شده و در صورتی که در اعداد 26: 38-40 فقط هفت نفر ذکر گردیده است که نام های تعدادی نیز متفاوت می باشد. احتمالاً این اختلاف مربوط به موقعیتی است که بعضی از افراد این نسل داشتند، ممکن است تعدادی از آنها در یک دوره کوتاه زندگی کرده یا عده ای در بچگی مرده باشند.

تعداد: در اولین سرشماری تعداد آنها 35400 نفر تعیین شد که در میان سایر قبایل در مقام یازدهم قرار داشتند. در سرشماری دوم تعدادشان به 45600 نفر افزایش یافت که در مقام هفتم قرار گرفتند.

موضع: در طول مهاجرت بیابان، بنیامین در ناحیه غرب خیمه با برادرانش افرایم و منسی ساکن بود (اعداد 2: 18-24). در آن مسیر طولانی رئیس قبیله ابیدان بود (اعداد 2: 22). رئیس قبیله به هنگام جاسوسی زمین فلطی (اعداد 13: 9) و رئیسی که برای کمک در تقسیم زمین انتخاب می شود الیداد بود (اعداد 34: 21).

موقعیت جغرافیایی: همانطور که قبیله بنیامین به هنگام مهاجرت نزدیک قبیله افرایم قرار داشت، هنگام واگذاری زمین نیز بنیامین نزدیک افرایم و در جنوب آن قرار گرفت. این قبیله میان قبایل افرایم و یهودا قرار داشت.

تاریخ بعد از سکونت در سرزمین وعده: در میان وقایعی که رخ داده است، کمک آنها به دبوره زمانی که توسط عمونیان مورد حمله قرار گرفته بودند، قابل ذکر است (داوران 5: 14 و 10: 9). در داوران بابهای 19 و 20 شرح گناه آنها در مورد کنیز مرد لاوی و اینکه چگونه سایر قبایل برآمده و آن را مجازات کردند، ذکر شده است. اولین پادشاه یهود یعنی شائول از قبیله بنیامین بود (1سموئیل 9: 1؛ 10: 20-21). پس از مرگ شائول، آنها با پادشاهی ایشبوشت و وفاداری به خاندان شائول موافقت می کنند (2سموئیل 2: 15؛ 1تواریخ 12: 29). اما بعدها به نزد داود برگشته و پادشاهی او را قبول کردند (2سموئیل 3: 19 و 19: 16 و 17). با گذشت زمان اتحاد ایجاد شده میان یهودا و بنیامین مستحکم شد و پس از مرگ سلیمان، بنیامین از یهودا حمایت کرده و پادشاهی یهودا شکی می گیرد. پس از بازگشت از اسارت، این دو قبیله تشکیل دهنده رهبری جدید یهودیان بودند (عزرا 4: 1 و 10: 9).

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO