کتاب مقدس

فهرست و معانی اسامی کتاب مقدس: کرپس، کرنیلیوس، کریسکیس، کلادیه، کلودیوس لیسیوس

رای بدهید

کرپُس (میوه)     2تیموتاؤس 4: 13           Carpus

مسیحی در شهر تروآس که پولس رسول در نامه اش به تیموتائوس، از او می خواهد ردایی را که پیش کرپس گذاشته است با خود بیاورد. احتمالاً این کار در زمانی صورت گرفته که پولس قبل ازشهادتش از آسیای صغیر عبور می کرد.

کرنیلیوس        اعمال 10: 1          Cornelius

وی یوزباشی و نمایندۀ اول قیصر بود. خانوادۀ وی شریف و خداترس بودند (اعمال 10: 2). او قبل از ملاقات پطرس، نجات نیافته بود و صدقات و دعاهای وی نشان می دهد که او به مذهب یهود ایمان آورده بود (اعمال 11: 14). خداوند پطرس را نزد آن خانواده می فرستد و وقتی پطرس شروع به صحبت کرد، ناگهان روح القدس بر او و خانواده اش نازل شد و به روح القدس تعمید یافتند. پس از آن پطرس گفت آنها را به آب تعمید دهند (اعمال 10: 48).

کَرِیسکیس (ارشد)     2تیموتاؤس 4: 10         Crescens

شخصی که از روم به غلاطیه رفت، در مورد وی اطلاع دیگری در دست نیست.

کَلادیه      2تیموتاؤس 4: 21        Caludia

زن مسیحی که نام وی در 2تیموتاؤس 4: 21 به عنوان یکی از افرادی که به تیموتاؤس سلام رسانده است، ذکر شده است. احتمال دارد که او یک دختر بریتانیایی بوده که به مسیح ایمان آورده و با پودیس ازدواج کرده باشد.

کلُودیُوس لیسیوس   اعمال 18: 2    Claudius lysias

احتمالاً کلودیوس از لغت کلودوس به معنی لنگ یا عاجز گرفته شده است. وی چهارمین امپراطور روم بود. او فرزند دراسوس (Drusus) و آنتونیا (Antonia) بود که در اول آگوست 10 ق.م. در شهر لیون (Lyons) واقع در رائول (Raul) متولد گردید. در زمان کودکی پدرش را از دست داد و علی رغم ضعف هوشی که داشت به حرفۀ ادبی علاقۀ زیادی نشان داد و در مورد چند رساله تحقیق کرد. هنگام قتل گالیگولا (gauligula) از ترس سرنوشت مشابه، خود را مخفی می کند، اما سربازی او را پیدا کرده و به عنوان امپراطور به او تهنیت می گوید. او پس از اینکه امپراطور شد با لطف و محبت با یهودیان رفتار کرد. به خصوص یهودیانی که در آسیا و مصر بودند. در اواسط سلطنت وی، یهودیانی که در روم سکونت داشتند از آنجا بیرون شدند (اعمال 18: 2).

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO