کتاب مقدس

فهرست و معانی اسامی کتاب مقدس: هیرودیا، هیمان و هیمیناؤس

رای بدهید

هیرودیا     متی 14: 3        Herodias

وی دختر اریستوبولوس (Aristobulus) یکی از پسران مریمن (Mariamne) و هرود بزرگ و همچنین خواهر هرود اغریپاس بود. او ابتدا همسر هیرودیس فیلپس بود. سپس از وی جدا شده و با برادر او هیرودیس انتیپاس ازدواج کرد. یوحنای تعمید دهنده هیرودیس را به دلیل ازدواج با زن برادر خود توبیخ نمود. به همین دلیل هیرودیس یوحنای تعمید دهنده را به زندان انداخت و هیرودیا از یوحنای تعمید دهنده کینه به دل گرفت. در روز تولد هیرودیس دختر هیرودیا در مجلس شروع به رقصیدن کرد و هیرودیس را شاد نمود. هیرودیس قسم خورد که هر چه دختر بخواهد به او بدهد و او به ترغیب مادرش سر یوحنای تعمید دهنده را خواست و پادشاه فرستاده سر یوحنای تعمید دهنده را در زندان از تنش جدا کردند (متی 14: 3-10).

هِیمان       1تواریخ 15: 19         Heman

1) وی پسر یوئیل و نوۀ سموئیل نبی بود. او شخص لاوی از خاندان قهاتیان بود و در ایام پادشاهی داود به عنوان یکی از نوازندگان در خانۀ خدا تعیین شد (1تواریخ 6: 33؛ 15: 17؛ 16: 41، 42). در 1تواریخ 6: 33  نام وی «همان» ذکر شده است. او چهارده پسر و سه دختر داشت.

2) نام یکی از چهار نفرد مرد حکیمی که کتاب مقدس می گوید سلیمان از آنها نیز حکیم تر بود. در 1پادشاهان 4: 31 نام او «حیمان» ذکر شده است. احتمالاً او پسر زارح و نوۀ یهودا بوده است (1تواریخ 2: 6).

هیمیناؤس (وابسته به خدای ازدواج) 1تیموتاؤس 1: 20    Hymenaeus

نام شخصی است که در افسس زندگی می کرد و دو بار نام او در رسالات تیموتاؤس ذکر گردیده است. نام او در 1تیموتاؤس 1: 20 همراه با اسکندر و در 2تیموتاؤس 2: 17 همراه با فلیطس به عنوان اشخاصی که از حقیقت برگشته و عده ای را از حقیقت ایمان منحرف می سازند، ذکر شده است. این اشخاص می گفتند که قیامت آمده است.

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO