کتاب مقدس

فهرست و توضیحاتی مختصر از مکان های کتاب مقدس: اسمیرنا، اسوان، اسوس، اشتاول و اشتموع

رای بدهید

اسمیرنا (تلخ)       مکاشفه 1: 11       Smyrna

یکی از شهرهای آسیای صغیر که در جنوب شرقی خلیج ازمیر در ترکیه فعلی، واقع بوده است. زیباترین و وسیعترین شهر آسیا محسوب می گردید و به فاصلۀ 40 مایلی از شمال افسس قرار داشت. در زمان یوحنا جمعیت آن به 000/200 نفر می رسید و به مدت بیش از دو قرن ایمانداران این شهر به دلیل ایمان عظیمشان شهرت داشتند. یکی از کلیساهای هفت گانه که در مکاشفه یوحنا (2: 8-11) به آنها اشار ه شده، کلیسای این شهر است. مسیح از زحماتی که این مسیحیان به سبب او می کشند، قدردانی می کند. امروزه نیز 1/3 ساکنین آن ناحیه مسیحی می باشند.

اَسوان          حزقیال 30: 6         Syene

نام یونانی شهری مصری، واقع در شرق سواحل رود نیل که در مرزهای مابین مصر و کوش واقع بوده و از نظر تجاری و نظامی اهمیت زیادی داشت.

عبارت «از مجدل تا اسوان» در کتاب حزقیال (30: 6) به منظور نشان دادن محدودۀ اجاری داوری خدا مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه نیز این منطقه را آسوان می نامند.

اَسُوس      اعمال 20: 13       Assos

در عهد جدید (اعمال 20: 13-14) در ارتباط با سفر دوم بشارتی پولس به آن اشاره شده است. در این سفر همراهان پولس به او در اسوس ملحق شده و با او به فیلیپی می روند.

اِشتاوُل                                    یوشع 15: 33                               Eshtaol

یکی از شهرهای یهودا (یوشع 15: 33) که در قسمت دیگری از کتاب یوشع (19: 41) به عنوان منطقۀ سکونت قیبلۀ دان به آن اشاره شده است. در حقیقت هر دو قبیله مدعی این منطقه بودند به همین دلیل قبیلۀ دان به دنبال ملکی جهت سکونت خویش بودند (داوران 18: 2) و تصمیم داشتند محدودۀ مسکونی خود را وسیع گردانند (داوران 18: 8). در منطقه ای واقع در میان اشتاول و صرعه خدا برای اولین بار شمشون را بر ضد فلسطینی ها برانگیخت (داوران 13: 25) و بعد از مرگ او برادر و خاندانش وی را در قبر مانوح بین صرعه و اشتاول دفن کردند.

اِشتِمُوع                                یوشع 21: 14                                   Eshtemoa

نام شهری به فاصلۀ 8 مایلی حبرون که لاویان بنی قهات در آنجا سکونت داشتند (یوشع 15: 50؛ یوشع 21: 14؛ 1تواریخ 6: 57). داود مقداری از غنایم حاصل از جنگ با عمالیق را برای اهالی این شهر فرستاد (2سموئیل 30: 28).

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO