کتاب مقدس

رسالۀ یعقوب فصل 5

رای بدهید

رسالۀ یعقوب فصل 5

ثروت، صبر، زبان، دعا

ثروتمندان (آیه های 1-6): یعقوب شدیدترین و تندترین توبیخ را نسبت به آنان، از خود نشان می دهد (1: 9-11، 2: 1-13، 4: 1-10). با توجه به این متن، به نظر می رسد که ثروتمندان زیادی در کلیسای یهودی وجود داشته اند که به صورتی نامطلوب به لذات این دنیا دل بسته بودند. معمولاً در میان ثروتمندان، به ندرت مسیحیان واقعی یافت می شود، اما یعقوب با لحنی تند آن ها را مخاطب قرار می دهد و به آن ها خاطر نشان می سازد که مصیبت هایی که در انتظار آن ها است، وحشتناک است.

صبر در سختی ها (آیه های 7-11): روزی خداوند خواهد آمد و همۀ رنج ها به پایان خواهد رسید، چشمان و دل های خود را بر آن روز شادی بخش متمرکز کنید. هر چقدر که بار رنج و سختی در اینجا زیاد شود، در آسمان جلال بیشتری در انتظار یک ایماندار است.

اشارۀ مجدد به زبان (آیۀ 12): زبان گناه آلود ما، معمولاً بر انگیزانندۀ مشکلات فروانی است. در این بخش به قسم خوردن به عنوان گناهی جدی، که مورد ناخشنودی خداوند می شود، اشاره شده است. این  در حالی است که عدۀ کثیری از مسیحیان در مکالمات روزمرۀ خود نام خداوند را بی حرمت می سازند. یکی از کاربردهای خوب زبان، سرود خواندن است (آیۀ 13).

اشارۀ مجدد به دعا (آیۀ 13-18): دعای با ایمان، قطعاً به جواب خواهد رسید. معجزۀ ایلیا شامل بستن و باز کردن آسمان، یکی از معجزات نادر و در عین حال پر قدرت بود (1پادشاهان 18). اما به عنوان محرک، جهت تشویق برای دعا کردن بکار گرفته شده است.

مسح به وسیلۀ روغن (آیۀ 14): قبلاً به عنوان یکی از راه های مداوی پزشکی یاد شده است (اشعیا 1: 6؛ لوقا 10: 34)، که همراه با دعا می تواند بسیار مؤثر باشد. باید مواظب بود که از این روش جهت مقاصد جادوگرانه استفاده نشود.

نجات جان ها (آیه های 19و20): باعث خشنودی فراوان خدا می شود، چرا که او ما را دوست دارد و ضعف های را ما می بخشد. اگر ما باعث نجات دیگران شویم در آسمان چون ستاره ها، تا ابد خواهیم درخشید (دانیال 12: 3).

برگرفته از کتاب راهنمای کتاب مقدس از انتشارات شورای کلیسایی 222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO