دنیای پس از مرگ و ایّام آخر

فرشتگان کتاب مقدس: دیوها

رای بدهید

لغت فوق به معنای  روح شریر می‌باشد. 

دیوها مخلوقاتی روح مانند هستند که در دشمنی با خداوند قرار داشته و قدرت آنان مافوق انسان بوده و قادر به معجزات و انحراف انسان هستند. آنان فرشتگانی هستند که از مقام اولیه خود به سبب حمایت از شیطان سقوط کرده و در ردیف لشکریان شیطان قرار گرفته و از آسمان همراه با شیطان رانده شدند. 
آنان عیسای مسیح را به عنوان پسر خداوند تشخیص دادند. پولس در نامه به افسسیان، آنان را موجودات شیطانی و فرمانروایان شرور تاریکی می‌نامد.
در عهد قدیم فقط یک بار به آنان با نام روح پلید اشاره شده است. این روح برای آزار شائول بر وی قرار می‌گرفت و پس از چنگ نواختن داود، شائول را رها می‌کرد.

 منابع کتاب مقدس:   متی باب ۸، ۱۰، ۱۲، ۲۵ – یعقوب باب ۲ – مکاشفه باب ۱۲، ۱۶ – لوقا باب ۴ – یهودا باب ۱ – افسسیان باب ۶ – سموئیل اول باب ۱۶

  متی باب ۸ آیه ۱۶ 
۱۶ اما چون شام شد، بسیاری از دیوانگان را به نزد او آوردند و محض سخنی ارواح را بیرون كرد و همه مریضان را شفا بخشید.  

  متی باب ۱۰ آیه ۱ 
۱ و دوازده شاگرد خود را طلبیده، ایشان را بر ارواح پلید قدرت داد كه آنها را بیرون كنند و هر بیماری و رنجی را شفا دهند.  

  متی باب ۱۲ آیه ۴۳ تا ۴۵ 
۴۳ و وقتی که روح پلید از آدمی بیرون آید، در طلب راحت به جایهای بی آب گردش می‌کند و نمی‌یابد. ۴۴ پس می‌گوید "به خانه خود که از آن بیرون آمدم برمی گردم،" و چون آید، آن را خالی و جاروب شده و آراسته می‌بیند. ۴۵ آنگاه می‌رود و هفت روح دیگر بدتر از خود را برداشته، می‌آورد و داخل گشته، ساکن آنجا می‌شوند و انجام آن شخص بدتر از آغازش می‌شود. همچنین به این فرقه شریر خواهد شد.»  

  یعقوب باب ۲ آیه ۱۹ 
۱۹ تو ایمان داری که خدا واحد است؟ نیکو می‌کنی! شیاطین نیز ایمان دارند ومی لرزند!  

  مکاشفه باب ۱۶ آیه ۱۴ 
۱۴ زیرا که آنها ارواح دیوها هستند که معجزات ظاهر می‌سازند و بر پادشاهان تمام ربع مسکون خروج می‌کنند تا ایشان را برای جنگ آن روز عظیم خدای قادر مطلق فراهم آورند.  

  متی باب ۸ آیه ۲۸ تا ۲۹ 
۲۸ و چون به آن كناره در زمین جَرْجِسیان رسید، دو شخص دیوانه از قبرها بیرون شده، بدو برخوردند و بحدّی تندخوی بودند كه هیچ كس از آن راه نتوانستی عبور كند. ۲۹ در ساعت فریاد كرده، گفتند: «یا عیسی ابن الله، ما را با تو چه كار است؟ مگر در اینجا آمده‌ای تا ما را قبل از وقت عذاب كنی؟»  

  لوقا باب ۴ آیه ۴۱ 
۴۱ و دیوها نیز از بسیاری بیرون می‌رفتند و صیحه زنان می‌گفتند که ”تو مسیح پسر خدا هستی.” ولی ایشان را قدغن کرده، نگذاشت که حرف زنند، زیرا که دانستند او مسیح است.  

  متی باب ۲۵ آیه ۴۱ 
۴۱ « پس اصحاب طرف چپ را گوید: "ای ملعونان، از من دور شوید در آتش جاودانی که برای ابلیس و فرشتگان او مهیا شده است.  

  مکاشفه باب ۱۲ آیه ۷ تا ۹ 
۷ و در آسمان جنگ شد: میکائیل و فرشتگانش با اژدها جنگ کردند و اژدها و فرشتگانش جنگ کردند، ۸ ولی غلبه نیافتند بلکه جای ایشان دیگر در آسمان یافت نشد. ۹ و اژدهای بزرگ انداخته شد، یعنی آن مار قدیمی که به ابلیس و شیطان مسمی است که تمام ربع مسکون را می‌فریبد. او بر زمین انداخته شد و فرشتگانش با وی انداخته شدند.  

  یهودا باب ۱ آیه ۶ 
۶ و فرشتگانی را که ریاست خود را حفظ نکردند بلکه مسکن حقیقی خود را ترک نمودند، در زنجیرهای ابدی در تحت ظلمت بجهت قصاص یوم عظیم نگاه داشته است.  

  افسسیان باب ۶ آیه ۱۲ 
۱۲ زیرا که ما را کشتی گرفتن باخون و جسم نیست بلکه با ریاستها و قدرتها و جهان داران این ظلمت و با فوجهای روحانی شرارت در جایهای آسمانی.  

  سموئیل اول باب ۱۶ آیه ۲۳ 
۲۳ و واقع میشد هنگامی كه روح بد از جانب خدا بر شاؤل می‌آمد كه داود بربط گرفته، به دست خود می‌نواخت، و شاؤل را راحت و صحت حاصل می‌شد و روح بد از او میرفت. 

برگرفته از وب سایت: www.razgah.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO