اعتقادات اشتباه

فراماسون چیست و چه اعتقاداتی دارند؟

5/5 - (4 امتیاز)

فراماسون چیست و چه اعتقاداتی دارند؟

فراماسون یا ستارۀ شرق و سازمان های مخفی مانند آنان در ظاهر گردهم آیی های بی ضرر می مانند. بسیاری از آنان به ظاهر ایمان به خدا را رواج می دهند. اما با نگاهی عمیق تر به وضوح مشاهده می شود که تنها معیار ایمانی آنان اعتقاد به هرگونه موجود خارق العاده می باشد. مانند خدای اسلام و هندو و مذهب های دیگر. اعتقادات ضد کتاب مقدسی و ضد مسیحی این سازمان تا حدود زیادی در پشت ظاهر مسیحی مآب آن مخفی شده است. در چند سطر زیر مقایسه هایی در مورد تعالیم کتاب مقدس و اعتقادات رسمی فراماسون انجام شده است:

نجات از گناه:

دیدگاه کتاب مقدس: وقتی عیسی در حضور خدا جان خود را بر روی صلیب فدای گناهان ایمانداران کرد، قربانی گناهان ما شد. (افسسیان 2: 8-9  رومیان 5: 8 یوحنا 3: 16)

دیدگاه ماسونی: با ملحق شدن به سازمان فراماسون  باید یک مسیحی اعتقاد خود را در مورد مسیح به عنوان تنها راه نجات و خداوند و سرور کنار بگذارد.آنان بر این باورند که شخص با انجام کارهای نیک و بهبودی شخصیت به بهشت راه می یابد.

در مورد کتاب مقدس:

دیدگاه کتاب مقدس: کتاب های کتاب  مقدس کاملاً  الهام گرفته از وحی الهی می باشند. کتاب های کتاب مقدس مصون از هر گونه خطا و تعالیم و اقتدار آن والا و نهایی است. کتاب مقدس کلام خدا است (2 تیموتاؤس 3: 16؛ 1 تسالونیکیان 2: 13).

دیدگاه ماسونی : کتاب مقدس تنها  یکی از کتاب های احکام مقدس می باشد که  از دیدگاه فراماسون دارای اهمیت یکسانی با دیگر کتاب ها هستند. کتاب مقدس تنها از دید اعضایی که ادعای مسیحی بودن را د ارند، کتاب مهمی است. همان گونه که قرآن برای مسلمانان اهمیت دارد. کتاب مقدس  کتاب انحصاری خدا نیست و همچنین تنها مکاشفۀ خدا برای شناساندن خود به آدمیان نیست بلکه فقط یکی از کتاب های مرجع مذهبی است و راهنمای خوب اخلاقی می باشد. کتاب مقدس به عنوان نشانه ای از خواست خدا مانند متن های دیگری چون قرآن و ریگوداس تلقی می شود.

آموزۀ خدا:

دیدگاه کتاب مقدس: تنها یک خدا وجود دارد. نام های متفاوت خدا اشاره ای به خدای اسرائیل و  نمایان گر ویژه گی های مخصوص خدا است. پرستش خدایان غیر و یا خواندن نام آنان، بت پرستی است(خروج 3: 20). پولس رسول بت پرستی را گناهی زشت و فجیع نامید (1 قرنتیان 10: 14) و به گفتۀ یوحنای رسول بت پرستان در جهنم هلاک خواهند شد (مکاشفه 21: 8).

دیدگاه ماسونی: تمام اعضا باید به یک نوعی از خدایان معتقد باشند. مذاهب مختلف (مسیحیت- دین یهود- اسلام و غیره) همگی یک خدا را می پرستند و تنها او را با اسامی مختلف می نامند. فراماسون ها همۀ مردم را از ادیان مختلف دعوت می کنند تا حتی اگر خدای ناشناس و بی نامی را می پرستند باز هم به عنوان ایمان به خدای واحد و پدر همگان دعا کنند.

آموزۀ عیسی و تثلیث:

دیدگاه کتاب مقدس: عیسی خدا است، متجلی شده در جسم انسان (متی 1:18 تا 24  و یوحنا 1:1). عیسی شخص دوم تثلیث است(متی 28: 19 و مرقس 1: 9 تا 11). هنگامی که بر روی این زمین بود انسان کامل (مرقس 4: 38 و متی 4 :2) و خدای کامل بود (یوحنا 20: 28؛ یوحنا 1:1 و2؛ اعمال رسولان 4:10 تا 12). مسیحیان باید در نام او دعا کنند و او را به دیگران علی رغم بدرفتاری آنان نسبت به مسیحیان، معرفی کنند. (یوحنا 14: 13و14؛ اول یوحنا 2: 23؛ اعمال رسولان 4: 18 تا 20).

دیدگاه ماسونی: عیسی  و خدای سه گانۀ پدر و پسر و روح القدس هیچ خصوصیتی ندارند پس هیچ آموزه ای به عنوان الوهیت عیسی وجود ندارد. در نام عیسی دعا کردن و حتی آوردن نام او در سازمان بسیار غیر ماسونی تلقی می شود. پیشنهاد این اعتقاد که عیسی تنها راه نجات است بر ضد اصل تحمل و بردباری در این نگرش است. نام عیسی از آیات کتاب مقدس که در مراسم ماسونی استفاده می شود حذف شده است. عیسی در سطح تمام رهبران دیگر دینی است.

بشریت و گناه: 

دیدگاه کتاب مقدس: تمام انسان ها با ذات گناه آلود متولد می شوند. کاملاً سقوط کرده و نیازمند به نجات از گناه هستند(رومیان3: 23- 5: 15؛ مزمور 51: 5؛ افسسیان2: 1). به علت سقوط انسان، کتاب مقدس توانایی شخص را به تنهایی به منظور تکامل اخلاقی نمی پذیرد.(اول یوحنا 1: 8 تا 10- رومیان1: 18- 25)

دیدگاه ماسونی: ماسون ها به وسیله نشانه ها وعلامت ها بی گناهی انسان را تعلیم می دهند . انسان تنها «باطناً  بی ادب و ناقص است”. انسان می تواند به شخصیت و رفتار خود از طرق مختلف  بهبود بخشد. مانند اعمال نیکو و خیر و انجام وظایف شهروندی و زندگی اخلاقی والا. انسان توانایی بهبود اخلاقی و روحانی را  تا رسیدن به کمال را در خویش دارد.

هنگامی که یک مسیحی سوگند فراماسونی می خورد او  پیروی از قوانین زیر را که خدا نادرست و گناه خوانده است، اعلام می کند:

۱. نجات توسط اعمال نیکوی شخص کسب می شود.

۲. عیسی برابر و یکی از پیامبران است.

۳. آنان می بایست در سازمان سکوت کرده و نام عیسی را بر زبان نیاورند.

۴. آنان در ظلمت  و نادانی کامل وارد سازمان می شوند. در صورتی که کتاب مقدس مسیحیان را  فرزندان نور که ساکن در نور جهان یعنی عیسی مسیح هستند، می نامد.

۵. مسیحیانی که سوگند ماسونی خورده اند اغلب نام خدا را بیهوده به زبان می آورند و به کفر گویی کشانده می شوند.

۶. ماسون ها اعلام می کنند که (مهندس عظیم این جهان) که خدای حقیقی است در تمام خدایان ادیان مختلف آشکار شده است.

۷. دعای مسیحیان در فراماسونی حالت عمومی به خود می گیرد و آنان باید در نام “عام” دعا کنند تا باعث بی احترامی به برادران ماسونی خود نگردند.

۸. مسیحیانی که عضو سازمان ماسون می شوند و عقاید آنان را پیروی می کنند، ضربۀ عمیقی به شهادت خود به عنوان یک مسیحی می زنند و نمی توانند در فضای تلقینی این سازمان که آموزۀ دیگری از نجات را دارد، شاهدان خوبی باشند.

۹. با عضو شدن در سازمان ماسونی یک مسیحی اجازه می دهد تا فکر و روح و جسم خود را بوسیلۀ اشخاصی که آموزه های اشتباهی دارند، آلوده شود.

چنان که مشاهده نمودید ماسونی منکر و ضد اعتقادات واضح کتاب مقدس می باشد. ماسونی همچنین افراد را ملزم به اعمال نادرستی می کند که کتاب مقدس کاملاً با آن مخالف است.در نتیجه یک مسیحی نباید عضو هیچ سازمان و اجتماع مرموزی گردد که رابطه ای با فراماسون ها دارد.

منبع پیشنهادی: The secret teachings of the masonic lodge by ankerberg and weldon

منبع مقاله: www.gotquestions.org

ترجمۀ: الما غریبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO