پاسخ به اسلام

عیسی یا محمد؟ مقایسه ای میان بنیانگذاران دو مذهب بزرگ جهان: هویت عیسی مسیح

5/5 - (1 امتیاز)

هویت عیسی مسیح

عیسی مسیح : مدعی شد که پسر خدا است. (یوحنا 5: 18-27 ، 10: 36 ، متی 26: 63 -64)

[ عیسی ] پرسید: " به نظر شما من کیستم؟ " شمعون پطرس پاسخ داد : " تویی مسیح ، پسر خدای زنده !" عیسی گفت: " خوشا به حال تو، ای شمعون، پسر یونا! زیرا این حقیقت را جسم و خون بر تو آشکار نکرد، بلکه پدر من که در آسمان است."

(متی 16: 15-17)

عیسی کلمه خدا است

" و کلام انسان شد و و در میان ما مسکن گزید ، ما بر جلال او نگریستیم، جلالی شایسته آن پسر یگانه که از جانب پدر آمد ، پر از فیض و راستی ." 

(یوحنا 1: 14)

عیسی به عنوان خدا

" مسیح عیسی … او که همذات با خدا بود، از برابری با خدا به نفع خود بهره نجست ، بلکه خود را خالی کرد و ذلت غلام پذیرفته، به شباهت آدمیان در آمد … "

(فیلیپیان 2: 5-7)

محمد: گفت که عیسی پسر خدا نیست – قرآن هیچ تمایزی بین انبیا قائل نیست و مسیح تنها یک پیامبر به حساب می آید.

سوره المائده آیه 75: " مسیح پسر مریم جز پیامبری نبود که پیش او {نیز} پیامبرانی آمده بودند …"

قرآن منکر ذات الهی مسیح است:

سوره الزخرف آیه 59: " او جز بنده ای که بر وی منت نهاده و او را برای فرزندان اسرائیل سر مشق { و آیتی } گردانیده ایم نیست."

سوره آل عمران آیه 59: " در واقع مَثَل عیسی نزد خدا همچون مَثَل { خلقت } آدم است { که } او را از خاک آفرید سپس بدو گفت باش پس وجود یافت ."

توضیح:

عیسی، به عنوان پیامبر و استاد اعظم این را نیز تعلیم داد که او پسر خدا، کلمه خدا، مسیح موعود، و خدای تجسد یافته است. محمد منکر این حقیقت است. مسئله از دو حقیقت خارج نیست: یا عیسی حقیقت را می گفت، یا یک دروغگو و یا دیوانه بود. محمد و عیسی در باره هویت عیسی یک حرف نمی زنند. به خاطر بسپارید که محمد پس از سرگردانی در بیابان، با "مکاشفاتی" 600 سال پس از مسیح آمد. او در باره آنچه سخن می گفت اطلاعات بسیار کمی داشت. او با همان کتاب مقدسی که در قرآنش کلام الهام شده خدا می دانست، بارها در تناقض می باشد.

نوشته: سیلاس

برگرفته از وب سایت: www.answering-islam.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO