پاسخ به اسلام

عیسی یا محمد؟ مقایسه ای میان بنیانگذاران دو مذهب بزرگ جهان: برده داری در زندگی عیسی مسیح و محمّد

5/5 - (1 امتیاز)

برده داری در زندگی عیسی مسیح و محمّد

عیسی مسیح:

هیچ برده ای نداشت. عیسی چنین تعلیم می داد که با دیگران چنان رفتار کنیم که دوست داریم با ما رفتار شود. عیسی برده ای نداشت، و از آموزه هایش آشکار است که او هیچگاه برده ای نمی خواست. او بسیاری را آزاد کرد و نه برده. هیچ کس نمی خواهد بر خلاف خواست خود برده شود.

پولس رسول در نامه  اول تیموتاؤس 1: 8-10 می نویسد:

” ما می دانیم که شریعت نیکوست، اگر کسی آن را به درستی به کار بندد. نیز می دانیم که شریعت نه برای درستکاران ، بلکه برای قانون شکنان و سرکشان وضع شده است، برای بی دینان و گناهکاران، و ناپاکان و کافران، برای قاتلان پدر و قاتلان مادر، برای آدمکشان، زناکاران و لواط گران، تاجران برده، دروغگویان و شهادت دهندگان به دروغ و نیز برای هر عملی که خلاف تعلیم صحیح باشد.”

در این آیات کاملاً مشخص است که شخصی را به زور به بردگی گرفتن یا فروختن آنان، بر خلاف آموزه های مسیحی است.

محمد:

از سوی دیگر محمّد برده دار بود . او صاحب و فروشنده بردگان بسیاری بود. چه زن و چه مرد. او گفت الله این اجازه را به او و پیروان مسلمان خود داده است تا هر وقت که بخواهند می توانند با غلامان یا بردگان زن خویش رابطه جنسی برقرار کنند! به سوره های الآحزاب آیات50 و 52  و المؤمنون آیه 5 و المعارج آیه 30 در قرآن مراجعه نمایید. بردگانی که توسط مسلمانان غارت شده بودند به عنوان “غنیمت  جنگی” به شمار می آمدند و در نتیجه بخشی از دارایی آنان بودند. یکی از افتخارات و اسباب غرور محمد این بود که صاحب هزاران برده بود!

طبری تاریخ نگار بزرگ اسلامی در مورد رابطه جنسی محمد با برده خود به اسم ماریه اینچنین می نویسد: ” محمد در سال ششم هجرت سفیرانی به کشورهای خارج فرستاد و طی نامه هایی فرمانروایان این کشورها را به آئین توحید و اسلام دعوت کرد. در این میان نامه ای به مقوقس(پادشاهان اسکندریه) فرمانروای مصر نوشت و او را به ائین اسلام دعوت کرد. اگرچه مقوقس اسلام را نپذیرفت، اما هدایایی برای محمد فرستاد. در میان این هدایا کنیزی بود به نام ماریه که محمد او را به خدمت حفصه، دختر عُمَر بن خطاب گذاشت. وی از پیامبر باردار شد، نام فرزند او را ابراهیم نهادند، دوسال زیست و بمرد. ( تاریخ طبری جلد .8 برگ 66131. / تاریخ طبری جلد .39 برگ 194 / سیره ابن هشام، ص5)

محمد اشخاصی را که  با آنان می جنگید و غارت می کرد به بردگی می گرفت. به زنان و بچه هایی (سنین نوجوان و بالا) که بعد از کشتار 800 مرد یهودی بنی قریظه توسط محمد به بردگی گرفتار شدند توجه کنید: سوره الآحزاب آیه 26.

در تاریخ طبری اینگونه آمده:

” سپس رسول الله اموال و زنان و کودکان بنی قریظه را تقسیم نمود. در آن هنگام پس از دریافت خمسش، سه سهم برای سوارکار مرد و یک سهم برای سوارکار زن و برای پیاده نظام یک سهم و در آن روز تعداد اسب‌های بنی قریظه 36 اسب بود…. سپس سعد ابن زید انصاری از برادران بنی عبد الاشهل را به همراه زنان و کودکان اسیر بنی قریظه برگزید و به نجد فرستاد تا بوسیله فروش آنان اسحله و اسب بیاورد و رسول الله (ص) ریحانه بنت عمرو بن جنانه یکی از زنان بنی عمرو بن قریظه را تا آخر عمر برای خودش برداشت، رسول الله از او خواست تا مسلمان شود و او با وی ازدواج نماید و محجبه شود، ولی او به رسول الله گفت: مرا به عنوان کنیزت نگه دار که این برای من راحت تر است و او هم وی را به همین حال وا گذاشت.

البخاری نیز همچنین استناد می کند که محمد برده های بسیاری داشت. محمد بردگان سیاه پوست، عرب، مصری، مرد، زن، یهودی، مسیحی و اعراب مشرک داشت.

محمد همچنین اجازه می داد تا پیروانش، اسیران و بردگان را به شدت مجروح سازند. هنگامی که زنش مورد باز جویی بود که آیا مرتکب زنا شده یا خیر، علی یعنی داماد محمد، کنیز عایشه را جلوی چشمان محمد وحشیانه و به شدت کتک زد، تا  مطمئن شود که او حقیقت را در مورد عایشه بیان می کند. در اینجا به نقل قولی از  کتاب ” سیره رسول الله ” به نقل از ابن اسحاق که درباره ” زندگی محمد” می باشد، توجه کنید:

” پس پیامبر بریره (کنیز عایشه) را صدا کرد و از او سؤال کرد، و علی برخاسته او را به شدت کتک زد و گفت، ” به پیامبر حقیقت را بگو”،…(قابل ذکر است که محمد مانع کتک زدن بریره توسط علی نشد!)

در حدیث صحیح مسلم آمده که محمد حتی اجازه می داد تا پیروانش زنانی را که اسیر می کردند، به منظور داشتن رابطه جنسی مورد استفاده قرار دهند:

ابو سیرما به ابو سعید الخدری گفت: ” آه ابو سعید ، آیا شنیدی که رسول الله در باره العزل چه گفته ؟ او پاسخ داد: “بله” و اضافه کرد : ” ما با رسول الله به مستعلق برای مأموریت اعزام شدیم و در آنجا زنان عالی عرب را اسیر کردیم و به آنان تمایل داشتیم چون از دوری زنانمان رنج می بردیم، (اما در عین حال) می خواستیم که آنان را بازخرید نماییم. پس تصمیم گرفتیم که با آنان ضمن رعایت عزل ( خارج کردن آلت جنسی مرد قبل از جاری شدن منی برای جلوگیری از بارداری) رابطه جنسی برقرار کنیم. اما به خود گفتیم ” وقتی رسول الله با ما است، چرا از او در باره کاری که می خواهیم بکنیم سؤال نکنیم ؟” پس از رسول الله پرسیدیم و او پاسخ داد: ” اهمیتی ندارد که این کار را نکنید، چون هر فردی که می بایست تا قبل از روز قیامت به دنیا بیاید به هر حال زاده می شود.”

و باز در صحیح مسلم می خوانیم که:

“ابو سعید الخودری از جنگ خونین شرح می دهد که رسول الله سپاهی را برای نبرد فرستاد و در آنجا با دشمن مقابله کرده و جنگیدند. بعد از اینکه بر آنان پیروز شدند و آنان را به اسارت گرفتند، همراهان رسول الله از رابطه جنسی با اسیران زن خودداری می کردند، چون همسران آنان معتقد به خدایان مختلف بودند. پس الله تعالی، در این مورد وحی فرستاد: ” [ازدواج با] زنان شوهردار [بر شما حرام شده است] مگر زنانی که [به سبب جنگ با شوهران کافرشان از راه اسارت] مالک شده اید؛ [این احکام] مقرّر شده خدا بر شماست.” ( سوره النساء آیه 24 ) ، ( آنها بعد از پایان دوران عادت ماهیانه، برای رابطه جنسی قانونی و مشروع بودند.)

توضیح:

آموزه های عیسی افراد را از اینکه به زور اشخاص دیگر را برده خود سازند منع می نماید. ” با مردم همانگونه رفتار کنید که می خواهید با شما رفتار کنند ” (لوقا 6: 31). ولی محمد و سپاهش بارها به مردم هجوم برده و آنان را به اسارت و بردگی می گرفتند. بدتر از آن، محمد خانواده های اسیران را در میان سربازان خود تقسیم کرده و به مردان خود اجازه تجاوز به  زنان اسیر می داد.

نوشته: سیلاس

برگرفته از وب سایت: www.answering-islam.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO