پاسخ به اسلام

عیسی گفته که انجیل نقض کننده تورات نیست بلکه هرکتابی تکمیل کننده کتاب قبلی خود است و حالا که قرآن آخرین کتاب هست و بعد از انجیل هست بنابرین کاملترین کتاب است؟ اگر اینطور باشد یعنی اسلام هم کاملترین دین است؟ و یه سؤال دیگه: وقتی کسی ازدین اسلام خارج میشه و به مسیح می پیوندد آیا ازنظر خدا این گناهه؟ و یا اینکه این مسئله فقط از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود شناخته شذه و فقط نظر اونها هست که شخص مرتد است و ازنظر خدا گناه و اشکالی ندارد؟

5/5 - (1 امتیاز)

عیسی مسیح هیچگاه ادعا نکرد که آمده تا تورات یا صحف انبیاء عهدعتیق را تکمیل کند. او فرمود: " من آمده ام تا آن را تمام کنم." یعنی آنها را به انجام رساند و پیشگویی هایی که در باره نجات دهنده موعود یعنی عیسی مسیح، در تورات و عهدعتیق بود، در عیسی مسیح جامه عمل پوشید. اسلام و قرآن به هیچ عنوان تکمیل کننده کار مسیح نمی باشند. عیسی مسیح فرمود: " من ابتدا و انتها و الف و یا و اول و آخر هستم." او هیچگاه در باره پیامبری پس از خود سخنی نگفت. او کاملترین شخصیتی است که در تاریخ ظهور کرده است. عیسی مسیح نه فقط یک پیامبر و نجات دهنده و واسطه بلکه خدای کامل و انسان کامل می باشد. کتاب مقدس مسیحیان به ما نشان می دهد که عیسی مسیح هم ذات با خدای پدر و روح القدس می باشد یعنی یک خدای واحد در سه شخصِ پدر و پسر و روح القدس ساکن است. این راز وجود خدا است که تنها خودش می تواند در کلامش آشکار سازد و این ما نیستیم که تصمیم می گیریم خدا به چه صورتی باید باشد.

اینکه صرفاً اسلام، پس از مسیحیت به عرصه ظهور رسیده دلیل محکمی نیست که می بایست کاملتر از مسیحیت باشد چون پس از اسلام نیز ادیان زیاد دیگری به ظهور رسیده اند. مذاهبی مانند بهائیت که به پیامبری بهاء الله معتقدند یا مورمونها که به پیامبری جوزف اسمیت معتقدند و غیره…

در باره مرتد شمردن مسلمانانی که به دین دیگری مشرّف می شوند، اعتقادی است که اسلام و قرآن در باره مسلمانان برگشته از اعتقاداتشان دارند و این دیدگاه، نه فقط نظر جمهوری اسلامی ایران است بلکه تمام کشورهای اسلامی که به اصول اسلامی معتقدند به این اعتقاد کاذب باور دارند.

ما مسیحیان معتقدیم خدا بشر را در انتخاب راه و طریقش آزاد آفریده و ما نیز می بایست به این آزادی انتخاب، احترام گذاشته و معتقد باشیم. ما افراد برگشته از دین مسیحیت را کافر یا مرتدّ نمی شماریم و حتی خود را مؤظف به محبت و دوستی با چنین اشخاص نیز می دانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO