زندگی روزمره مسیحی

عقب نشینی ممنوع (درسی از کُشتی گرفتن یعقوب با فرشته خداوند)

5/5 - (1 امتیاز)

“و یعقوب تنها ماند و
و مردی با وی تا طلوع
فجر کشتی میگرفت.
( پیدایش ۳۲: ۲۴)

چندبار کاملا” احساس کردی زیر بار مشکلات تنهای تنها هستی؟
چندبار اتفاق افتاده که برای اعانت و کمک، کسی را نیافتی که ترا یاری کند؟
چندبار شده که کسی نبود تا سخنان امیدوارکننده بتو بگوید و ترا دلداری دهد؟ پشت تو بایستد تااز مشکلی که برایت پیش آمده با پیروزی و شادی عبور کنی؟
چه شبهایی را با افکار پریشان به صبح رسانده ای!!!!
کسی که روبروی یعقوب ایستاده بود، فرشته خدا بود. درقوت و توانایی هزاران بار از او بالاتر و قدرتمندتر. اما این امر باعث نشد تا او با فرشته کُشتی نگیرد.
یعقوب کاملا” مصمم بود که به هر نحوی شده برکت را تصاحب کند. درباب ۲۵ کتاب پیدایش می خوانیم که او هنگام تولد، پاشنه برادر دوقلوی خود را گرفته بود. او ذاتا” مبارز و در پی بدست آوردن چیزهایی بود که می دانست باید برای آنها بجنگد. زندگی پُر فراز و نشیب او گواه این مسئله است.
در آیه ۲۵ می خوانیم که فرشته در کشتی گرفتن با یعقوب خود را مغلوب می یابد، بنابراین نقطه حساس و ضعیف ران یعقوب را فشار می دهد و همین امر باعث می شود که یعقوب تا آخر عمر بلنگد. درعوض او برکتی را که می خواست بدست آورد. برکتی که تاابد برای نسلهایش باقی ماند.
یعقوب با عزم راسخ و ایمان و سماجت خود بر فرشته خدا غالب آمد نه با زور و بازوی انسانی.!!!
وارث برکت یعنی حامل و منتقل کننده برکت. ما وارثان مسیح هستیم. هرجاکه باشیم این برکت منتقل می شود.
شاید درک این مطلب دشوار باشد که خدا گاهی اوقات عمدا” همه دوستان و نزدیکان و خادمین را در زندگی ما کنار میزند. به راستی چرا؟
زیرا او می خواهد تا ما به تنهایی و با تکیه بر ایمان و کمک روح القدس از پس مشکلات برآییم و تجارب عمیق روحانی را به دست آوریم. تجاربی که باعث استحکام ایمان و اعتماد ما به خدا می شود.
نکته ای که لازم به ذکر است، این است که: “هیچ تجربه جز آنکه مناسب بشر باشد، شما را فرو نگرفت. امّا خدا امین است که نمی گذارد شما فوق طاقت خود آزموده شوید، بلکه با تجربه مفرّی نیز می سازد تا یارای تحمّل آنرا داشته باشید.”
(اول قرنتیان ۱۰: ۱۳)
عیسی طعم تنهایی را چشید جایی که روی صلیب فریاد زد خدایا خدایا چرا مرا ترک کردی؟ او در زمانهای تنگی، درد تنهایی ما را درک می کند و به کمک ما می آید.
در کتابمقدس یعقوب یکی از شخصیت های منحصر به فرد و تاثیرگذار بر زندگی اطرافیان، خانواده و نسلهای بعد است. او درپی بدست آوردن برکات روحانی بود. (هرچند دراین بین به ثروت های زیادی هم رسید.)
به واقع مهم ترین و بزرگ ترین پیروزی یعقوب در این کُشتی ملاقاتش با خدا بود. او گفت: “زیرا خدا را روبرو دیدم و جانم رستگار شد.” (پیدایش ۳۲: ۳۰)

خداوندم
شکرت می کنم نه برای آنچه که به من می دهی بلکه چون تو هستی و در زندگی من حضور داری .
از تو سپاسگزارم
آمین.

یادداشتی از خواهر گرامی مان ر.پ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO