خانوادۀ مسیحیزندگی روزمره مسیحیکلیسا

عشق و محبت، خطا را نادیده می گیرد!

5/5 - (1 امتیاز)

عشق و محبت، خطا را نادیده می گیرد!

“عقل انسان خشم او را باز می دارد (صبر به همراه دارد)؛ جلال او در چشم پوشی از خطاست.”
هنگامی كه با افرادی روبرو می شويد كه حالت تهاجمی و آزاردهنده دارند، بايستی گذشته از رفتارِ ظاهری او به دردهای او توجه کنید. به هر كاری كه دست می زنیم، انگیزه ای پشت آن وجود دارد. وقتی بعضی باعث آزار دیگران می شوند، به اين دليل است كه از درون زخم هایی دارند.
افراد آسیب دیده، به ديگران آزار می رسانند.
هر چه بيشتر در مورد گذشته و وضعيت ديگران آگاه باشید، رحم و بخشش بيشتری به آنها نشان می دهید.

شخصی را تصور کنید که آدم سخت و مزاحمی است. احتمالاً چيزی در مورد گذشته او نمی دانيد که در نتیجه، به او سخت می گيريد و قضاوتشان می كنيد. به عنوان مثال از اینکه ممکن است والدين خود را در سنين جوانی از دست داده باشد، اطلاعی ندارید یا اینکه شاید به او دست درازی شده  و یا دو بار ازدواج داشته و همسر آخرش نیز چند لحظه پیش او را ترك كرده! شما از زندگی آنها بی خبر هستید و اين بخشی از دلایل بسیاری است كه به آنها لطف و مرحمت نشان نمی دهيد.

كتاب مقدس در امثال سلیمان 19: 11 می فرماید:
“عقل انسان خشم او را باز ميدارد؛ جلال او در چشم پوشی از خطاست.”

خیلی راحت است از کسانی که برایتان مشکل ساز هستند، برنجید. اگر آدم عاقلی باشید به راحتی از کوره در نمی روید. چرا؟ چون عقل و خِرَد، به شما صبر می بخشد. وقتی با صبر و حوصله، وقت می گذارید تا به گذشته کسی فکر کنید، فشاری که بر او است، درک می کنید و برایتان نشان دادن رحم و بخشش به آن شخص، راحت تر می شود. حکمت به شما صبر می بخشد تا از خطا چشم پوشی نمایید.

امیدوارم متوجه مقصود من هستید. من در باره عشق و محبت حقیقی صحبت می کنم. در واقع، کتاب مقدس به ما می آموزد که امتناع از ناراحت شدن توسط دیگران، نشان دهنده بلوغِ عشق و محبت ما است.

هر چه محبت شما بیشتر باشد، کمتر کسی می تواند باعث آزردگی خاطر شما شود و بالعکس هر چه محبت شما کمتر باشد، احساس ناامنی بيشتری خواهيد کرد و به راحتی رنجیده خاطر می شوید.

امثال 10: 12 می فرماید: “محبت، تقصیرات دیگران را نادیده می گیرد.” (ترجمۀ مژده برای عصر جدید)
هر چه بیشتر از محبت پر باشید، از اشخاص پرتوقع و کسانی که شما را تحقیر یا طرد می کنند، کمتر ناراحت می شوید.

هر گاه با شخص مشکل داری روبرو شدید، يادتان باشد كه اين کار را انجام دهید:
پشت هر رفتاری به دردی که افراد در گذشته داشته اند، توجه داشته باشید. سپس از هر نوع بداخلاقی دوری کنید و با آنها با محبت برخورد کنید.

نوشته: کشیش ریک وارِن

ترجمه: شبنم ابراهیمی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO