زندگی روزمره مسیحیکتاب مقدس

عبرانیان فصل 6: هشدار بر علیه ارتداد و برگشت از ایمان

رای بدهید

عبرانیان فصل 6: هشدار بر علیه ارتداد و برگشت از ایمان

لحن این بخش حاکی از آن است که کلیسای اورشلیم از معیارهای بالای زندگی مسیحی که قبلاً از آن ها برخوردار بود، سقوط کرده است و از اهدافی که روزی با خلوص و صداقت به سوی آن ها پیش می رفت، منحرف شده است.

سقوط یک مسیحی که در آیۀ 6 به آن اشاره شده، می تواند جزئی یا کلی باشد. یک شخص ممکن است از بالای یک ساختمان، به بالکن طبقۀ پایین سقوط کند و یا این که از آن بالا یک دفعه به زمین بیفتد تا زمانی که این سقوط جزئی است جای امید  هست. اما هنگامی که شخص به کلی سقوط می کند، هیچ امید بهبودی برای او وجود ندارد.

گناهی که در اینجا به آن اشاره شده است، احتمالاً همان گناه غیر قابل آمرزشی است که عیسی در متی 12: 31 و 32 و مرقس 3: 28-30 به ذکر آن پرداخت. این گناه در واقع گناهی است که شامل نسبت دادن معجزات الهی به شیطان و همچنین انکار عیسی است (لوقا 12: 9-10). اشخاصی که خارج از کلیسا هستند می توانند مرتکب این گناه شوند. گناهی که در اینجا مطرح شده است، شامل لغزش خوردن یک مسیحی است. عصارۀ واقعی گناه مُهلک، رد کردن عیسی است. این گناه ممکن است توسط یک مسیحی و یا یک غیر مسیحی انجام شود. این مورد شبیه شخصی است که در قعر چاه فرو رفته باشد، در این اثنا شخص دیگری متوجه می شود و طناب نجاتی برای او می فرستد اما او خود، این طناب را قطع کرده، نجات را رد می کند. برای کسانی که مسیح را رد می کنند، قربانی گناه دیگری وجود ندارد (عبرانیان 10: 26-31) و آن ها خود باید رنج و سختی گناهان خویش را تحمل کنند.

نویسنده در کنار هشدارهای پی در پی به لغزش خورندگان در مسیح، اشخاصی را که نسبت به مسیح از خود امانت و صداقت نشان دهند، با روحیه ای مثبت تشویق می کند و نشان می دهد که نجات ابدی برای آنها تضمین شده است. اساس این نجات بر تغییر ناپذیری وعده های  خدا نسبت به کسانی که به او اعتماد کنند، بنا شده است (آیه های  9-20).

برگرفته از کتاب راهنمای کتاب مقدس از انتشارات شورای کلیسایی 222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO