عیسی مسیحکتاب مقدس

عبرانیان فصل 2: مسئلۀ برتری وارثان نجات بر فرشتگان و اتحاد عیسی با انسان

رای بدهید

عبرانیان فصل 2: مسئلۀ برتری وارثان نجات بر فرشتگان و اتحاد عیسی با انسان

عبرانیان 2: 1-8: انسان نقش حکمرانی در جهان آینده را دارد، نه فرشتگان

در آیۀ 7 انسان به عنوان موجودی یاد شده، که مقام او اندکی از فرشتگان پایین تر است. اما از 1: 14 فرشتگان، خدمت گزاران وارثان نجات معرفی شده اند. در دوم پطرس 1: 11 از فرشتگانی یاد شده است که در قدرت و قوت افضل هستند. در آیۀ 9 عیسی به عنوان شخصیتی مطرح شده است که موقتاً مقامش از فرشتگان کمتر بود. در این بخش، به طور کلی به وسیلۀ مقایسۀ انسان با فرشتگان، در واقع مقام والا و درخشان انسانی مطرح شده است که از فدیۀ الهی نصیب برده است.

در این قسمت باید به هشدار مذکور در آیات 2 و 3 توجه کرد. اگر بی اطاعتی در دنیای فرشتگان امری خطیر بود، چقدر بیشتر غفلت نسبت به سخنان عیسی، خطرناک تر خواهد بود.

عبرانیان 2: 9-18: اتحاد عیسی با انسان

خدا انسان را آفرید تا بر همه چیز حکمرانی کند (آیه های 6-8). اما هنوز زمان آن فرا نرسیده است. عیسی با انسان یک شد. او در وسوسه ها، رنج ها و حتی مرگ انسان با او شریک شد تا انسان را با خود یک گرداند و او را شریک طبیعت و قدرت خویش بسازد. به همین دلیل است که عیسی، هم اکنون تاج عزت و جلال به سر دارد.

در حال حاضر، انسان در اتحاد با عیسی و آماده شدن جهت ارث بردن میراث پرجلال او، این اطمینان را می تواند داشته باشد که عیسی با فیض، مهربانی و قوت درک و همدردی فراوان، قادر است محبوبان خود را یاری بخشد (آیه های 17و18).

برگرفته از کتاب راهنمای کتاب مقدس از انتشارات شورای کلیسایی 222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO