پیام های کشیش جلیل سپهرخانوادۀ مسیحی

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت هفتم)

رای بدهید

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت هفتم)

روابط سالم نیازمند ضوابط سالم است نه احساسات شعله ور شده.

رابطه را از کنترل احساس به کنترل مقیاس در آورید تا سالم بماند.
نقطه و خط فاصله گذاشتن بین دو جمله بسیار مهم است. نقطه گذاری در آخر جمله ها به موضوعات خاتمه می دهد و بعد از آن هرچه نوشته شود جملۀ جدید در مورد موضوع جدید است نه ادامۀ جملۀ قبلی.
همچنین خط فاصله در بین دو جمله، آن ها را از همدیگر جدا می کند و هر جمله هویت مستقل و معنی متفاوت و ارزش خاص خودش را دارد.
مثلاً برای رشد رابطه، جملات (باید محبت کنید- هوشیار باشید- صبر کنید) هر چندموضوع واحدی است ولی هرکدام به تنهایی معنی مستقل خود را دارند و همدیگر را تقویت می کنند. تفکیک موضوعات از همدیگر به معنی جدایی نیست بلکه به معنی حفظ رابطه بر اساس ضابطه است.
زندگی مشترک به معنی از دست دادن استقلال،هویت و ارزش افراد نیست بلکه همکاری بین آن هاست تا روابط سالم بماند. باید هنر نقطه گذاری و خط فاصله گذاشتن بین موضوعات مختلف را رعایت کنید تا مرز مشخصی بین حقوق و مسئولیت ها باشد و بدانید سهم هرکدام از کجا شروع شده و به کجا ختم می شود؟ خیلی ها هیچ نقطه پایانی در حرف ها و خط فاصله ای در توقعاتشان ندارند و خواسته های یک طرفه شان هرگز تمام نمی شود.
بهتر است رابطه را با ضابطه شروع کنید و با رمانتیک ادامه دهید تا اینکه با رمانتیک شروع کنید و یک عمر با قواعد و قوانین و قباله و قولنامه و سند و مهر و امضاء درگیر باشید!
در ازدواج، خط فاصله گذاشتن و “نقطه سرخط “رفتن را فراموش نکنید. رابطۀ زناشویی بازی موج و ساحل است. هر دو باید در پیشروی کردن نقطۀ آغاز و پایان و خط فاصله ای داشته باشند تا بازی ادامه یابد وگرنه دریا فرقی با مرداب بدون حرکت ندارد .

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO