خانوادۀ مسیحی

ازدواج، پیوندی ناگسستنی است!

رای بدهید

ازدواج، پیوندی ناگسستنی است!

«در طرح الهی، زن و مرد به یکدیگر احتیاج دارند.» (اول قرنتیان 11:11 ترجمۀ معاصر)

ازدواج نه مشکلات تو را حل می کند و نه برایت مشکل ساز است. به زبان ساده، ازدواج مشکلات تو  را برملا می سازد! و همان مشکلاتی که در دوران مجردی هم داشتی، در ازدواج شروع به نشان دادن خود می کنند.

پس اگر ازدواج مشکلی را حل نمی کند، به چه دردی می خورد؟ چرا خدا اول از همه به طراحی ازدواج دست زد؟

خدا ازدواج را برای پیوند میان زنان و مردان آفرید.

چه متأهل باشی یا مجرد، اگر زن هستی، در زندگی خود به مردان احتیاج داری و اگر مرد هستی، به زنان در زندگی ات نیاز داری. چرا؟ چون هیچ کدام از آن ها جداگانه تصویر کامل خدا را در خود ندارد. زنان بخشی از آن را دارند و مردان بخش دیگری از آن. به همین علت ما به یکدیگر نیاز داریم. خدا ما را این گونه سیم کشی کرده! خدا در طرح خود به جنسیت زن و مرد، روابط جنسی میان آن ها و مسئلۀ ازدواج فکر کرده. واقعاً چه خدای بی نظیری!

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا خدا مرد را کمی قبل از زن آفرید؟ چرا هر دو را هم زمان نیافرید؟

حدس می زنم که او این کار را به نفع آدم کرد تا  آدم درک کند که تا چه حدّ در زندگی اش به زن احتیاج دارد.

در پیدایش18:2 خدا فرمود: «شایسته نیست آدم تنها بماند. باید برای او یار مناسبی به وجود آورم.» (ترجمۀ معاصر)

تو در تمام زمینه های زندگی خود به یار و همراه مناسبی احتیاج داری. اما آن چه به ازدواج اهمیت خاصی می بخشد این است که زندگی زناشویی روش مهمی برای همنشینی است. و رابطه ای است قوی در یک سطح منحصر به فرد.

در آیاتی که آمده عیسی چیزی در مورد این رابطه دارد که به ما بگوید: «خدا از همان ابتدا، مرد و زن را برای پیوند همیشگی آفرید. به همین دلیل، مرد باید از پدر و مادر خود جدا شود، و به همسرش بپیوندد، به طوری که از آن پس دو تن نباشند بلکه یک تن باشند. و هیچکس حق ندارد این اتحاد را بر هم زندو ایشان را از یکدیگر جدا سازد. چون خدا آن دو را با هم یکی ساخته است.» (مرقس 10: 6- 9 ترجمۀ معاصر)

این آیه ها به سه نکتۀ اساسی در ازدواج اشاره دارند:

  1. ازدواج طرح و نقشۀ خداست و تنها یک سنّت نیست که راحت بتوانی آن را دور بیندازی.
  2. ازدواج بین یک زن و یک مرد است. اعضای بدن آن‌ها برای هدف خاصی در کنار هم قرار گرفته اند. یعنی به منظور آفرینش هر کس دیگر.
  3. ازدواج به منظور دوام دائمی طراحی شده و بارها اتفاق نمی افتد. وقتی مطابق معیارهای خدا زندگی نمی کنی، خدا همیشه آماده و مایل است که تو را ببخشد. اما ازدواج به این منظور طراحی شده که زن و شوهر به پای هم پیر شوند.

آیا توجه کردید که این سه گفتۀ فوق چقدر افراطی هستند؟ حتی اگر خیلی از مردم به آن ها باور نداشته باشند، هنوز هم یک حقیقت محض هستند!

واقعیت زندگی امروز این است که بسیاری از مردم خارج از این ازدواج مطلوب زندگی می کنند. اما فقط به این دلیل که در واقعیت زندگی می کنیم و نه لزوماً به صورت مطلوب، این حقیقت را هرگز عوض نمی کند که یک طرح مطلوب و ایده آل وجود دارد.

امروز هم طرح مطلوب این است که خدا ازدواج را به وجود آورده و از لحظه ای که تصمیم می گیری درون این طرح زندگی کنی، از مزایایی که خدا در این رابطۀ زیبا در ازدواج در نظر داشته، بهره مند می شوی.

 

تبادل نظر:

  • چه اهمیتی دارد که یک شخص مجرد هدف ازدواج را درک کند؟
  • مسیحیان چطور سعی کرده اند سه نکتۀ مربوط به ازدواج را که در مرقس 10: 6-9 یافت می شود، تغییر دهند؟
  • چرا فکر می کنی ازدواج، مشکلات مردم را برملا می کند؟ وقتی در یک رابطه هستی، با نقص ها و اشتباهاتی که ازدواج به تو نشان می دهد، چه می توانی بکنی؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن- 25 ژوئیۀ 2022

ترجمۀ ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO