کتاب مقدس

سلام.من میخواهم پیغام انجیل را به همان شفافیت وحقانیتی که هست بشناسم،بدون پیش داوری و پیش فرض.چه کنم؟؟

رای بدهید

دوست بسیار عزیز سلام بر شما و روز به خیر و خوشی،

بابت تأخیر در پاسخ به سؤال شما به علت ازدحام سؤالها و مشغله کاری زیاد در این ایام، کمال پوزش را می طلبم. اما پاسخ به سؤال شما:

پرسش زيبايی را مطرح كرديد شايد بد نيست بدانيد انچه كه بيشتر زندگی ما  رادگرگون می كند نوع پرسش های ما است.

آرزو و خواست خدا اين است كه انجيل را به همان شفافيت و حقانيتي كه هست، بشناسید. بدون پيش داوری و هيچ ذهنيت قبلی؛ اين ايده موجهی است ولي نمی دانيد چگونه؟ اولين قدم؛ خواندن كتاب  مقدس به طور مرتب ومنظم است ؛ وقدم بعدی فهميدن درست آن می باشد، چرا كه فهميدن كتاب مقدس احتياج به دانش كافی دارد ولی اين  تمام حقيقت نيست. بلكه شما برای درك درست آن به كمك روح القدس نیز نياز داريد واين مشكل بی شمار انسانها است  كه گمان می برند تنها با دانش كتاب مقدسی  مي توان اين كتاب بی نظیر را درک کرد.

از طرفی  دیگر كتاب مقدس يك كتاب كاملا واقع گرا و رئالیست است. پيش داوری و ذهنی گرايی قبلي در مطالعه آن، کاری به پیش نخواهد برد.

اگر در ادبيات يا در سينما با سبك رئالیسم يا واقع گرایی آشنا باشيد،  پی خواهید برد كه حقيقت چیست؟ و  برای توضيح بيشتر بايد بگويم واقع گرايی يا رئالیسم  در هنرهای تصويری وادبيات؛ شكلي است که در زندگی روزانه ما، همه چیز را بدون هیچ گونه آرايش يا تغييری مشاهده می کنیم. اين جنبش هنری يعنی رئالیسم يا واقع گرایی در قرن ١٩ در فرانسه ريشه گرفت و در مقابل رُمانتيسم يعني ذهنیت گرايی قرار داشت.

به اعتقاد من كتاب مقدس يك كتاب كاملاً واقع گرا ورئالیست است  وذهن گرايی و ايده اليسم مذهبی در آن نقشی ندارد يا به عبارت ساده تر خود واقعگرایی،  ذهنيت قبلی ما را پاك می سازد. نويسنده ای چنین گفته: " بعضی از كتاب ها از جنس پوست هستند وبعضی از كتاب ها از جنس كاغذ. ولی كتاب مقدس از جنس هواست چرا كه شما نمي توانيد آن را بخوانيد ولي بی تفاوت باشيد.

واقعگرايی كتاب مقدس باعث می شود كه شما موضع گيری كنيد!

برای مطالعه تكميلی خود نياز داريد كتاب های بيشتری را دراين مورد كه چگونه مي توان كتاب مقدس را خواند مطالعه كنيد.  كتاب "چگونه مي شود كتاب مقدس  راخواند"  اثر ريك وارن مي تواند به شما كمك كند. البته به زبان فارسي هم كتاب هایی در اين مورد وجود دارد.

موفق باشيد،

پاسخ از: علی خیر اندیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO