پاسخ به اسلامدفاعیات ایمانسؤالات رایجکتاب مقدس

چرا کتاب مقدس کلام خداست؟ دلیل هفتم: کتاب مقدس محل تولد مسیح را پیش گویی کرده است.

رای بدهید

تاریخ، صحت کتاب مقدس را تأیید می نماید

دلیل هفتم: کتاب مقدس محل تولد مسیح را پیش گویی کرده است

پانصد سال قبل از تولد مسیح، میکاه نبی اعلام کرد که شخصی متولد می شود که «طلوع او از قدیم و از ایام ازل بوده است». این به طور واضح اشاره ای است به اینکه مسیح قبل از این که جسم بپوشد، از ازل وجود داشته است. به علاوه میکاه پیشگویی کرد که مسیح در بیت لحم متولد خواهد شد:

«تو ای بیت لحم افراته اگر چه در هزاره های یهودا کوچک هستی از تو برای من کسی بیرون خواهد آمد که بر قوم من اسرائیل حکمرانی و طلوع او از قدیم و از ایام ازل بوده است» (میکاه 5: 2).

حتی چند هفته قبل از تولد مسیح، مریم مادر عیسی که وضع حملش نزدیک بود، در شهر ناصرۀ اسرائیل زندگی می کرد. حتی مریم فکر نمی کرد که باید به زودی به بیت لحم سفر نماید. ولی وقایعی که خارج از کنترل او بود باعث شد که مریم به این سفر برود. اگستس امپراطور روم فرمان داد که از تمام مردم جهان مالیات گرفته شود. به همین دلیل مریم و شوهرش یوسف مجبور بودند برای ثبت نام به زادگاه خود بروند. وقتی به بیت لحم وارد شدند، هیچ جایی برای سکونت پیدا نکردند و مریم مجبور شد در آخوری فرود آید و در همان جا بود که عیسی متولد گردید.

بدین طریق عیسی در شهر بیت لحم به دنیا آمد یعنی همان شهری که میکاه نبی پانصد سال قبل از تولد وی پیشگویی کرده بود. اگر الهام خدایی وجود نداشت میکاه چطور می توانست این موضوع را بداند؟

به قلم: کشیش گوردن لیندسی- 1976 میلادی

مترجم: کشیش شهید ط. میکائیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO