مشتاقان انجیل

سلام: الان چند ماهه دارم بین ادیان تحقیق میکنم ، اما به هیچ نتیجه ای نرسیدم ، بااینکه باعث شد اطلاعات خوبی پیدا کنم اما نتونستم دین واقعی رو پیدا کنم بین اسلام و مسیحیت ، من اهدافی دارم که در تلاشم بهشون برسم ، اما از زمانی که خواستم دینم رو با تحقیق انتخاب کنم ، واقعا از خیلی از کارهام و همینطور دروس دانشگاهم دارم عقب میمونم. اگه من به اصول اصلی هر دو پایبند باشم ، از کارهای خیر و نگاه نکردن به نامحرم ها(دراسلام) و… و سعی در گناه نکردن ، آیا بعد از مرگ رستگار میشوم

5/5 - (3 امتیاز)

دوست بسیار عزیز و گرامی حسین سلام،

امیدوارم در هر وجه سلامت و کامیاب بوده باشید.

از سؤالی که کرده اید بسیار متشکرم. سؤال بسیار مهمی است. اما پاسخ شما:

اگر در باره مسیحیت و کتاب مقدس تحقیق عمیق کرده باشید متوجه خواهید شد که کتاب مقدس اشاره می کند که انسان با اعمال نیک خود نمی تواند رستگار شود و نیاز به قربانی کاملی دارد که جایگزین مرگ انسانها شود و به این علت در عهد عتیق مراسم قربانیها در قوم یهود معمول بود و ادیان دیگر نیز به همین ترتیب قربانیها دارند. اما کتاب مقدس اشاره می کند که این قربانیها اشاره ای به قربانی کامل و ابدی و ازلی خدا یعنی عیسی مسیح می کنند. عیسی مسیح جریمه ای را که ما می بایست به خاطر گناهانمان پرداخت می کردیم یعنی مرگ را به جان خرید و به جای ما فدا شد تا ما از گناهانمان رهایی یافته و آمرزش گناهانمان را بیابیم. البته یک مسیحی که به مسیح ایمان می آورد گناهانش آمرزیده می شود و حیات جاویدان را صاحب می شود و دیگر گناهکار محسوب نمی شود ولی این دلیل بر آن نمی شود که یک مسیحی شخص کاملی است. در صورتی که مسیحی شخص کاملی می بود، می بایست سریعا" پس از ایمان آوردنش به نزد مسیح به آسمان صعود می کرد!

مسیحی از گناه آزاد شده ولی گاهی خطا و گناه مرتکب می شود ولی نه بعنوان یک گناهکار. مانند شخصی که بقال است و صاحب بقالی است، همه انسانها نیز گناهکارند و صاحب گناه می باشند. اما مسیحی گاهی اوقات از این بقالی خرید می کند و صاحب بقالی نیست. مسیحی شغلش گناه نیست بلکه گاهی به آنجا سر می زند و هدفش این است که به فیض خدا و با کمک روح القدس بر گناهانش چیزه شود و هر روزه به شباهت عیسی مسیح در آید اما در این مسیر مسلما" گناهانش آمرزیده شده و شهروند آسمان است و حیات جاویدان را صاحب می باشد.

 

با تشکر فراوان از سؤالتان،

کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO