کتاب مقدس

سؤال من در خصوص پیدایش 11 آیات 6 تا 8 هستش که ذکر شده خداوند جلوگیری کرد از اینکه همه به یک زبان صحبت کنند. کلام خداوند می فرماید پس پایین برویم و وحدت زبان آنها را از بین ببریم تا زبان یکدیگر را متوجه نشوند. سؤال من درباره علت این کار خداوند هستش که آیا دلیل خاصی داشته که خداوند دوست نداشته همه با یک زبان واحد صحبت کنند ؟ و سوال بعدی اینکه منظور خداوند از اینکه پایین برویم چیست ؟ آیا از همان جایگاه امکان این کار وجود نداشت و خداوند باید بصورت شخصی پایین می آمد و این کار را انجام می داده؟

رای بدهید

مسئله ای که در سؤال خود مطرح کرده اید تحت عنوان "تشویش برج بابل" معروف می باشد. 

این واقعه موازی با واقعه باغ عدن حرکت می کند. خوردن میوه ممنوعه و وحدت آن مردم در کتاب پیدایش با انگیزه غرور و خودمحوری و خدا را کنار گذاشتن و خود جای خدا بودن بود و چون انگیزه آنها غرور بود خدا با تکبر آنها مقاومت کرد. در رساله یعقوب 4: 6 کتاب مقدس می فرماید: خدا در برابر متکبران می ایستد، اما فروتنان را فیض می بخشد." این عمل برخاسته از غرور و تکبر بود و به این علت خدا در برابر آنان ایستادگی کرد.

خدا به هیچ وجه مخالف وحدت و یگانگی و یکدلی نیست، و در روز پنتیکاست در اعمال رسولان فصل 2 با تعمید در روح القدس 120 نفر و فرستادن عطای زبانها یکدلی و اتحادی زیبا در اورشلیم بوجود آورد. این یکدلی برخاسته از عمل روح القدس بود و خدا خود بانی آن بود. 

در باره اینکه در کتاب مقدس اشاره کرده که به پایین برویم می بایست دو مسئله را در باره این مطلب روشن کرد:

1- کلام خدا با اشاره به اینکه خدا بالاتر از برج بابلی است که انسان ساخته به حالت طعنه می فرماید: " به پایین برویم!!!"

2- در ضمن نباید فراموش کرد که خدا با استفاده از زبان و فرهنگ عادی مردم آن زمان با آنها ارتباط برقرار می کند و روش خدا در انتقال پیامش به مردم دنیا از آن زمان این بوده که به صورتی بسیار عامیانه و مردمی با آنها ارتباط برقرار می کرد. خود اناجیل به زبانهای بسیار معمولِ کوچه و بازار مردم زمان مسیح و رسولان نگاشته شده است در حالیکه زبان بسیار آکادمیک و رسمی یونانی نیز در آن زمان رایج بوده است. 

به این روش برقراری ارتباط در کتاب مقدس در اصطلاح الاهیاتی روش " پدیدار شناختی" می گویند.

پرپاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO