کتاب مقدس

دوم قرنتیان فصل 10: ظاهر پولس

رای بدهید

دوم قرنتیان فصل 10: ظاهر پولس

به نظر می رسد که برخی از دشمنان پولس، او را شخص ضعیف معرفی کرده بودند (آیه های 1و10). اما در طول عهد جدید، نمی بینیم که به این مطلب اشاره ای شده باشد. روایتی مربوط به قرن دوم میلادی، او را شخصی با قد متوسط، موهای فردار، اندک خمیده، چشمان آبی، ابروهای به هم پیوسته، بینی بلند، معرفی می کند. او شخصی پر از مهربانی و دلسوزی خدایی بود و در حالی که ظاهر انسان را داشت، اما به نظر می رسید که فرشته باشد. بعضی روایات او را به صورت شخص کوتاه قد ترسیم می کنند که دارای سر طاس، پای های خمیده با بدنی ورزیده، ابروهای پیوسته و بینی قوزدار بوده و ظاهری مهربان داشته است.

در عهد جدید به ناراحتی چشمی او اشاراتی شده است. این مشکل باعث می شد که ظاهری چندش آور داشته باشد. اما دشمنان پولس، او را فردی با شخصیت ضعیف معرفی کرده بودند (آیۀ 10). این امر کاملاً بی اساس بود. هیچ کس به اندازۀ پولس از شهری به شهر دیگر مسافرت نکرده بود. بدون شک او شخصیتی مدیر و قدرتمند داشت. شاید بتوان گفت پس از عیسی، او بزرگ ترین شخصیت دنیا بوده است.

او در پاسخ به افردای که او را ضعیف معرفی می نمودند می گوید که حداقل او کلیساهای خودش را بنیان گزاری کرده و به دنبال مشکل آفرینی برای کلیساهایی که دیگران بنیان گزاری کرده بودند، نبود، در حالی که دشمنانش این عمل را انجام می دادند.

برگرفته از کتاب راهنمای کتاب مقدس از انتشارات شورای کلیسایی 222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO