کتاب مقدس

در کتاب پیدایش آمده که وقتی خداوند مار را بعد از فریب حوا لعن می کند به او می گوید تا آخر عمرت روی شکمت خواهی خزید و خاک خواهی خورد. آیا تا قبل از لعن شدن، مار دارای دست و پا بوده؟ و همچنین نظر کتاب مقدس در مورد ذریت مار چیست؟

رای بدهید

در بارۀ دست و پا داشتن مار پیش از لعنت شدن دو نظریه وجود دارد: یکی این که بعضی از الاهیدانان معتقدند، بله مار پیش از لعنت شدن دست و پا داشته و پس از لعنت شدن، آن ها را از دست داده و در حقیقت این امر را به صورت تحت اللفظی تفسیر می کنند.

اما بعضی نیز معتقدند مار پیش از لعنت شدن هم می خزید و دست و پا نداشت، اما خدا این مسئله را به عنوان امری یاد کرد که لعنتی است که دچار او شده است.

هر دو نظریه دارای دلایل خود هستند و به کشفیات علمی متفاوتی اشاره دارند.

در بارۀ ذریت مار، منظور کتاب مقدس همۀ آنانی هستند که با اعمال شریرانۀ شیطان همکاری می کنند و مسلما” منظور این نیست که شیطان دارای فرزندی می شود. بعضی از بدعت ها به این آیه اشاره می کنند که قائن از آن شریر بود! و نتیجه می گیرند که قائن از آمیزش شیطان با حوا به دنیا آمده!!! در صورتی که وقتی حوا قائن را به دنیا آورد، کلام خدا به وضوح در پیدایش 4: 1 می فرماید: «آدم زن خود حوا را بشناخت و او باردار شده، قائن را زایید، و گفت: “به یاری خداوند مردی حاصل کردم!”. با توجه به این آیه کاملا” مشخص است که قائن نتیجۀ نزدیکی آدم به حوا بوده و حوا نه فقط نمی گوید که از شیطان یا شریر فرزندی حاصل کرده بلکه از خداوند مردی را حاصل نموده.

پاسخ از کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO