پاسخ به اسلام

در ملاکی باب 3 آیه 6 گفته میشه که خداوند گفته من تبدیل نمی پذیرم , چه طور میشه که این خدای تبدیل ناپذیر به انسان تبدیل شود, یوحنا باب 1 آیه 14 هم میگه کلمه جسم گردید ( نه اینکه جسم پوشید) یا به عبارتی گفته شده کلمه تبدیل به انسان شد اما این با ملاکی باب 3 آیه 6 در تضاد هست؟

5/5 - (1 امتیاز)

در پاسخ به سؤال شما باید متذکر شوم که مسیحیان معتقد به تثلیث در ذات خدا می باشند یعنی یک خدا در سه شخص پدر و پسر و روح القدس. یک ذات واحد در سه شخص. خدای پدر که نادیدنی است و هر کس او را ببیند خواهد مُرد دارای شخصیتی متفاوت از خدای پسر می باشد که می تواند انسان شود و ذات بشری بر خود بگیرد. آیه ای که شما به آن اشاره کرده اید که خدا تبدیل نمی پذیرد می بایست در زمینه آن تفسیر شود. اگر به زمینه آیه توجه کنید، منظور خدا در این آیه این نیست که او نمی تواند انسان شود و در میان انسانها ساکن شود، بلکه منظور او این است که اراده و خواست خود را تغییر نمی دهد و همانگونه که همیشه گفته است اگر قوم اسرائیل به سوی او بازگشت کنند، او نیز قول و وعده خود را تغییر نخواهد داد و سر وعده خود خواهد ایستاد و تغییری در وعده هایش صورت نخواهد پذیرفت.

ظهور عیسی مسیح بر زمین، ثابت کننده این مسئله است که خدا قادر است که انسان شود و در همین حین الوهیت خود را حفظ کرده و به حاکمیت خود بر جهان هستی ادامه دهد.

جهت اطلاعات بیشتر در باره ذات الهی و مکاشفه خدا در این باره به مقالات مفصل و متعدد وب سایت پرپاسخ راجع به ذات الهی و تثلیث در این ذات مراجعه فرموده و آنها را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO