پاسخ به اسلام

درود ، در سوره ی نحل آیه ۶۹ درباره زنبود میگه که از «شکمهای» آن شهدی رنگارنگ قرار دادیم. علم امروز ثابت کرده که زنبور دو‌ معده داره و این رو‌ معجزه قرآنی می دونن که اون زمان اشاره به این موضوع کرده؟

5/5 - (1 امتیاز)

در پاسخ به سؤال شما چندین مقاله در وب سایت پرپاسخ موجود است که به مسائلی که مسلمانان اشاره به معجزه علمی قرآن می کنند، پرداخته شده است که از شما دعوت می کنم که این مقالات را به تفصیل مطالعه فرمایید.

در باره سوره نحل و مسئله زنبورها نیز مطلبی طولانی در این مورد نوشته شده که کپی آن را در زیر برایتان می فرستم:

از معجزات قرآن که مفسران اسلامی به آن می بالند  آیه 68 سوره النحل است:

وَأَوْحَى رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَ

و پروردگار تو به زنبور عسل وحى [=الهام غريزى] كرد كه از پاره‏ اى كوهها و از برخى درختان و از آنچه داربست [و چفته ‏سازى] مى كنند خانه ‏هايى براى خود درست كن 

کلمه  اتَّخِذِي در عربی برای مونث بکار برده می شود،و مفسران اسلامی بر این باورند که وقتی  النَّحْلِ (که همان زنبور عسل در فارسی است) گفته شده، قرآن منحصراً به زنبور ماده اشاره می کند و قرآن 14 قرن پیش  به این موضوع اشاره نموده که زنبورماده مسئول درست کردن خانه است، در صورتی که انسان تنها 300 سال است که به این موضوع پی برده است.

و قرآن همچنین با بکار بردن ضمیرمونث برای زنبوردراین آیه، 14 قرن پیش به این موضوع علمی پی برده است.

اگرعزیزان خواننده به قواعد دستوری در زبان عربی آشنایی داشته باشند، قطعاً به این موضوع پی خواهند برد، افعالی که در زبان عربی برای اسامی مذکر بکار می روند با افعالی که برای اسامی مؤنث بکار برده می شوند متفاوت هستند.  حال اگر اسم مورد نظر دارای جنسیت باشد برای مثال مثلاً احمد آقا و فاطمه خانم کاملا درست است ولی اگر اسامی همچون ارض یا شمس باشند که دارای جنسیت نیستند دراین مورد پاسخ چه خواهد بود؟

هر زبانی به نوبه خود دارای قواعد دستوری مختص به خود است. زبان عربی نیز در مباحث دستوری خود ازیک سری قواعد مشخص پیرامون مذکر و مؤنث بودن کلمات پیروی می‌ نماید که در نوع خود متمایز ازسایر زبان‌ها است. برخی کلمات مانند کلماتی که دلالت بر جنس مؤنث از انسان و حیوانات دارند، در زبان عربی نیز واقعاً مونث هستند مانند کلمه " فاطمه" ولی در ضمن کلمات دیگری در زبان عربی وجود دارند که تنها اعتباراً و مجازاً مؤنث هستند، مانند کلمه "ارض"  و "شمس". مقصود از اعتباری این است که عرب زبان‌ها آن‌ را به منزله مؤنث حقیقی می‌پندارند و در اسناد فعل و ضمیر به آنها، آوردن صفت و اسم اشاره و غیره از کلمات مذکر استفاده می‌کنند.

اساتید زبان عربی درخصوص طبقه بندی اسامی در زبان عربی قواعدی قائلند که بر اساس آن تمامی اسامی در زبان عربی از لحاظ جنسیت مذکرمحسوب می شوند، مگر آن‌که دلیلی بر مؤنث بودن آنها وجود داشته باشد. البته این بدان معنا نیست که مذکر بودن بر مونث بودن ارجحیت داشته باشد، چنانچه اگراصل بر تأنیث کلمات بود، همین شبهه باز وجود داشت.از این‌رو، در مورد مذکر بودن کلمه  " خدا "  و مانند آن نیز نسبت به"مذکر بودن" ارجحیتی نیست و تنها به علت استدلات زبان عربی و نبود نشانه‌ای از مؤنث بودن کلمه به منزله مذکر در نظر گرفته می شود، وبراساس این قواعد مجازی افعال را مورد استفاده قرار می دهند. به همین نحو اسامی دیگر مانند زنبور و یا حشرات وغیره که در زبان عام برای آنها جنسیت  نر و ماده قائل نیستند، در زبان مجازی عربی، یکی را مؤنث ودیگری را مذکرمی خوانند تا بتوانند افعال عربی را برای آن اسم بکاربرند.

دراین میان نحل که به معنای زنبور می باشد در زبان عربی مؤنث مجازی محسوب می شود. به این معنا که زمانی که شخص بخواهد به زبان عربی در مورد زنبور عسل صحبت کند باید به طور کلی فعل مؤنث بکار ببرد، و درنتیجه مؤنث بودن زنبور در عربی ارتباطی به جنسیت زنبور ندارد. همانگونه که برای کلمه انسان ضمیر مذکر بکار می رود و یا برای  قبیله قریش دردستور زبان عربی از ضمیر مونث استفاده می شود و این ارتباطی به جنسیت انسانهایی که درقبیله قریش بودند ندارد.

پس چنانچه ملاحظه کردید نتیجه ای  که از این بحث حاصل می گردد آن است که این قبیل ادعاها با درک قواعد و دستور زبان عربی منتفی هستند و به هیچ عنوان از معجزات علمی قرآن محسوب نمی شوند.

وقتی قرآن برای شمس (خورشید) ضمیر مؤنث بکار می برد آیا شخص خواننده در این میان با خود چنین می اندیشد که قرآن به اشتباه فکر کرده  که خورشید ماده است؟

ولی اگر کسی  به قواعد زبان عربی محاط باشد، هرگز چنین سؤالی را مطرح نخواهد کرد. نتیجه  آنکه در مورد زنبور عسل هم به همین شکل است. همچنین مفسران قرآن مدعی هستند که عسل در شکم زنبور ساخته می شود. به این آیه توجه کنید. سوره النحل آیه 69

ثُمَّ كُلِي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ 

سپس از همه ميوه ‏ها بخور و راههاى پروردگارت را فرمانبردارانه بپوى [آنگاه] از درون [شكم] آن شهدى كه به رنگهاى گوناگون است بيرون مى ‏آيد در آن براى مردم درمانى است،براستى در اين [زندگى زنبوران] براى مردمى كه تفكر مى كنند نشانه [قدرت الهى] است 

 مفسران اسلامی مدعی آنند که 14 قرن پیش محمد دریافت که عسل در شکم زنبور ساخته می شود. مجدداً در اینجا مشاهده می کنیم که مفسران اسلامی بخاطر آنکه این موضوع را یک معجزه از طرف محمد نشان دهند، ادعا می کنند که عسل در شکم زنبور ساخته می شود ولی چنانچه به متن آیه نگاهی دوباره بیاندازیم متوجه خواهیم شد که اصلاً در این آیه  به هیچوجه عبارت و یا واژه ی که اشاره به کلمه" ساخته می شود" بکند، وجود ندارد. درضمن اگر مجدداً به موضوع گفته شده توجه کنیم خواهیم دید که می گوید از شکم خارج می شود و این یک امر طبیعی است و هر شخصی می داند هر آنچه ازدهان به درون می رود اول در شکم بوده و این ارتباطی به آداپتوری زنبور ندارد.

حال اگر عسل در سینه زنبور بود آیا مفسران این را به حساب اشتباه قرآن می گذاشتند؟

و نکته جالب دیگر اینکه این مفسران مدعی هستند که در مکه زنبور وجود نداشته است. و همین که محمد از زنبور سخن به میان آورده این خود یک معجزه محسوب می شود.از صحبتهای ایشان اینگونه برداشت می شود که این به آن شباهت دارد که محمد از پنگوئن تعریف کرده است!!! حتی اگر در مکه زنبورهم وجود نداشته ولی باز عسل در بازارهای قدیم سرزمین حجازبه فراوانی وجود داشته و تاجران یمنی بهترین نوع عسل را به سرتاسر حجاز و فلسطین و شام صادر می کردند و قطعاً محمد و اهل مکه با عسل و زنبور آشنایی داشتند.

حال چنانچه ازمحمد این سؤال پرسیده می شد که: یسئلونک عن النحل قل النحل من حشره یخرج من بطونها عسله (سوره یوحنا مارو)  چه پاسخی می داد؟

باز مفسران اسلامی  برای عسل خاصیت ویژه ای قائل هستند و می گویند عسل نعمتی است که الله فرستاده چرا که عسل بهترین دارو برای سوختگی بدن انسان است و ادعا می کنند از نظر علمی این ثابت شده است.

گویا ایشان ازمسائل علم پزشکی نیز بی اطلاعند چرا که، پوست محافظ بدن است اما چنانچه ملتهب، قرمز و یا سوخته باشد، مقاومت خود را از دست داده و نفوذ پذیر می شود و به راحتی عفونت می کند و دیگراینکه عسل به علت اسمولاریته بالا و چسبندگی که ایجاد می نماید در درمان سوختگی هیچ جایگاهی ندارد.

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO